La web con información práctica para el viajero independiente y alternativo
Bandera de França

FRANÇA

Relat d'unes vacances a la vall del Loira

Judith bt
Published on Fecha viaje: 2009 | Publicado el 16/08/2010
2.6 de 5 (201 votos)

En la meva opinió, aquest viatge a la Vall del Loira va estar molt bé i el vam portar a terme entre els dies 4 i 11 de juliol de 2009.

De totes maneres tot es pot millorar: jo potser una altra vegada pujaria per on vam anar, però descansant una nit al Futuroscope i visitar-lo de pas. Després continuaria i estaria unes 3 nits al càmping on vam estar i unes altres 3 nits en un altre lloc més a la esquerra de la ciutat de Tours. Després baixaria per la costa oest i faria una parada per la nit en algun lloc.

DIARI DE VIATGE

CASA - BALLAN-MIRÉ (4 juliol)

Vam sortir del pre-pirinieu de Lleida a les 5:10 del matí. A les 6:45 vam fer una paradeta de 10 minuts en un lloc després de Viella i ja a la part francesa, al costat de la carretera, ple de pins, taules i també hi havia lavabo. Després vam anar en direcció a Toulouse. Allí ens vam fer una mica d'embolic, però bé.

A les 9:05 vam parar en una aire (àrea de pic-nic) a esmorzar. Els francesos tenen unes àrees de servei al costat de les carreteres que estan súper bé, amb banys, dutxes, i tot net. A les 9:35 vam tornar a la marxa i a les 12:45 vam parar a dinar. Ens va costar més trobar un lloc per dinar, ja que ja no estàvem a l'autopista, però vam trobar un poblet a la mateixa carretera, on hi havia taules, gespa i banys. Jo ja ho portava tot preparat: arròs d'estiu i croquetes de pollastre.

Per fi vam arribar a Ballan-Miré (a 10 minuts de Tours) a les 15:30. Primer ens vam equivocar perquè vam sortir a la sortida 24.1 (era a la 24) i vam haver de pagar 1,80 €. Una vegada vam arribar al poble li vaig haver d'introduir al navegador Tomtom l'adreça completa del camping, perquè no hi havia forma de trobar-ho. Quin lio de poble!.

El càmping La Mignardière està super bé i està situat a està a 10 minuts en cotxe de Tours. La piscina, els cotxets i bicis per llogar, la caseta... La caseta ens va encantar.

La tarda la vam passar relaxant-nos a la piscina i vam aprofitar per anar a comprar al supermercat. Més tard vam anar a un supermercat més gran a l'entrada del poble perque era massa car al càmping.

BALLAN-MIRÉ - CASTELL DE CHENONCEAUX - AMBOISE - TOURS - BALLAN-MIRÉ (5 juliol)

Ens vam aixecar aviat i a les 8:45 ja marxàvem en direcció al Castell de Chenonceaux. A primer cop de vista no em va agradar perquè l'esperava més gran i només tens la visió d'una part no tan maca. Vam agafar l'audioguia, que és un ipod, i no va estar malament. Després de visitar-lo, quan passeges pel costat i veus els arcs i el riu llavors t'agrada més. No obstant, les fotos que fan d'aquest castell són impressionants perquè poden jugar amb la llum de nit i l'aigua. Paer això em va decebre una mica. De totes formes és maco. Els jardins també són macos.

Després vam anar a Amboise, una ciutat també maca. Vam fer un tomb i després vam fer un pic-nic a la vora del riu. A les 14:00 vam agafar un trenet i vam donar un tomb pel poble. El castell no el vam visitar, però la veritat és que és maco de fora. El poble és turístic i simpàtic. Hi havia moviment. Amb el trenet vam passar pel costat del Castell de Clos Lucé, on hi ha enterrat Leonardo Da Vinci, però no hi vam entrar.

A les 16:00 vam anar a Tours. Vam entrar a la Catedral, on estaven fent missa i cantaven. També vam passejar pel carrer Colbert fins a la plaça del Plumero, maquíssima. Després va tornar pel passeig així vam poder veure el Hotel de Ville (l'Ajuntament)... i de tornada cap al càmping. Tours és una ciutat més gran, però bonica. Val la pena. Una recomanació: millor visitar Tours un dia que no sigui diumenge, sempre es veu més moviment.

BALLAN-MIRÉ - CASTELL DE CHAMBORD - CASTELL DE CHEVERNY - BLOIS - VENDOME - BALLAN-MIRÉ (6 juliol)

Vam sortir a les 8:45, però no vam arribar al Castell de Chambord fins a les 10:15 perquè el Tomtom ens va portar al mig de Tours!. El castell de fora és impressionant. Per dins decep més perquè no hi ha gaires mobles, però està súper bé. L'escalinata és preciosa i de gran ingeni. Hi ha una sala on veus com es va anar construint i que val la pena per a fer-te una idea. Després hi havia una visita gratuïta de 30 minuts. La noia no ho va fer gaire bé, però va valer la pena. L'entrada al castell és gratuïta per als menors de 18 anys.

Els castells de Loira són, en la seva majoria, del Renaixement (del 1200 al 1600) i tenen una gran influència italiana. Francesc I estava enamorat d'Itàlia. A fora hi ha banys pagant, però una vegada ets dintre els banys son gratuïts.

Després vam anar al Castell de Cheverny, el de Tintín, diuen que Hergé és va inspirar en aquest castell per a dibuixar el castell que surt als contes del Tintin, i on viu el professor Tornasol. El castell és més modern, del 1600, i està tot moblat. És maco. També val la pena fer un tomb per fora i passejar. També vam veure els gossos de caça.

A les 15:30 arribàvem a Blois, però vam fer un tomb ràpid. Vam veure una part de fora del castell, crec que hagués valgut la pena visitar-lo. També vam passejar per carrerons fins a l'església. La part turística no és tan maca, botigues... però tot el demés val la pena. És bonic encara que no hi estiguéssim el temps suficient.

Després vam atansar-nos a Vendome. Diuen que és la petita Venècia. No obstant no vam poder pujar en barca perquè eren les 19:00 i ja havien tancat. A les 20:30 arribàvem a casa, al nostre càmping.

BALLAN-MIRÉ - CASTELL D'USSÉ - AZAY-LE-RIDEAU - CHINON - SAUMUR - ANGERS - BALLAN-MIRÉ (7 juliol)

Vam sortir una mica més tard, a les 9:30 més o menys. Primer vam anar al Castell d'Ussé, però només el vam veure per fora perquè diuen que no valia la pena per dintre. Diuen que en Perrault, el que va escriure el conte de la bella dorment, es va inspirar en aquest castell per escriure'l. La veritat és que de fora és maco.

Després vam anar al Castell d'Azay-le-Rideau. No voliem anar-hi però vam passar-hi de casualitat i va valer la pena. Té forma de L perquè no el van acabar. El poble també és bonic.

Després vam anar a Chinon, també maco i vam donar un tomb per allí. Vam continuar el recorregut anant a Saumur. I per acabar vam anar fins a Angers, una ciutat més gran. El castell estava tapat perquè hi feien obres. La ciutat és bonica. Per no caminar i canviar una mica, vam agafar el trenet. Vam arribar al càmping de Ballan-Miré a les 19:30.

BALLAN-MIRÉ - MONT SAINT MICHEL - BALLAN-MIRÉ (8 juliol)

Sortida a les 7:10 cap al Mont Saint Michel. Vam arribar a les 10:45, però no hi havia cua. De fet en tot el viatge no vam trobar massa gent, per no dir gens. Vam ser 3,5 hores de viatge, quina pallissa, però val la pena, és impressionant. La pena de no veure-ho amb la marea o la posta de sol. Allí vam visitar l'abadia. Val la pena agafar l'audioguia, que no està malament, amb explicacions més detallades més tard si un vol. Als carrerons no obstant, hi ha massa gent.

Vam marxar del Mont Saint Michel a les 15:00 i a les 19:30 ja arribàvem de nou al càmping. Vam ser una mica atrevits de voler fer això en un dia, però va valer la pena.

BALLAN-MIRÉ - FUTUROSCOPE - BALLAN-MIRÉ (9 juliol)

Vam sortir a les 9:15 i vam arribar al Futuroscope, a tocar de Poitiers, a les 10:15. No hi havia massa gent. veiem cues de 15 minuts o menys i alguna de 25 minuts.

El que més em va agradar del Futuroscope va ser la Vienne Dinamique, un viatge boig en cotxe de carreres, avió... quina sensació!!!. Vaig repetir dos cops amb la Júlia. Al Lluís el teníem mig marejat. La torre per veure la vista de dalt no val gaire cosa. I l'Star du future i els animals del futur tampoc. No ens vam quedar per veure l'espectacle de la nit. A les 20:30 marxàvem. Ja en vam tenir prou. No està malament, és diferent, és el parc de la imatge. Només vam veure dos pel·lis, la del Nil i la del mar. Va valer la pena i va ser una mena de premi per a les nenes.

BALLAN-MIRÉ - LANGEAIS - VILLANDRY - BALLAN-MIRÉ (10 juliol)

Vam aixecar-nos una mica més tard i vam anar a Langeais. Molt maco i el castell també, encara que només el vam veure per fora.

Després volíem anar a Villandry que només estava a 10 minuts en cotxe, però ens vam equivocar i vam tardar un hora en arribar perquè no ens deixaven sortir de l'autopista. Allí només vam veure els jardins, perquè a Internet posava que el castell no valia tant la pena. Després vam fer un tomb curt pel poble, no massa interessant.

I vam tornar al càmping a dinar i a descansar pel dia següent. Allí les nenes van llogar un cotxet mig hora i després es van banyar. Potser els únics dies que va fer més bo van ser el primer i l'últim, vam estar de sort. També vam llogar bicis i vam fer un tomb pel poble. Les nenes i el Lluís també van anar fins el llac del costat.

BALLAN-MIRÉ - ST BERNAT DE COMMENGE - PREPIRINEU DE LLEIDA (11 juliol)

Sortíem de Ballan-Miré a les 5:40. Pel camí de tornada vam fer varies aturades i abans de deixar França vam parar a St Bernat de Commenge (Saint Bertrand de Commenges). Realment preciós.

Després vam parar a dinar al mateix lloc que vam parar després de Viella a estirar les cames. Vam dinar allí i ja cap a Pont de Suert a deixar a les nenes. Nosaltres arribàvem a casa a les 17.00. Tot molt bé i cap problema, menys mal!

PIRINEOS ORIENTALES - Relato de una escapada a Pirineos Orientales, 2022 - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2022]
FRANCIA - Guía de viaje al valle del Loira, París y Disneyland Paris - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2019]
PROVENZA - Guía de una escapada a la Provenza - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2019]
OCCITANIA - Guía de una escapada a Montpellier y el departamento de Hérault - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2018]
OCCITANIA - Guía de una escapada a Narbona, Béziers y Pézenas - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2018]
OCCITANIA - Guía de una escapada a Toulouse y Albi - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2017]
GIRONDA - Guía y relato de un viaje a la Gironda y Burdeos - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2017]
Relato de una escapada de 5 días a París - David Crivillers i Judith Sánchez [2012]
Relato de un viaje de España al Cáucaso en autocaravana - Piki y Enrique (Abueletes) [2011]
Relato de una escapada a la Camarga francesa - Jordi Rodríguez & Marta Colomer [2008]
Relato de un viaje a Alsacia - José Luís García López [2008]
Ruta de los Cátaros - RM Comunicación [2007]
Viaje a Suiza y Chamonix - Rafel Campoy [2005]
Relato y guía de una escapada a la Auvernia - Manel Cristóbal [2005]
Guía y relato de un viaje a Perigord - Manel Cristóbal [2004]
CÓRCEGA - Guía y relato de un viaje a Córcega - Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [1991]