Viatgeaddictes

ESTATS UNITS

Guia i relat d'un viatge per lliure a Nova Anglaterra

Data Data viatge: 2010. Publicat el 27/09/2010

Nova Anglaterra és el nom de la regió geogràfica i històrica situada en l'extrem nord-est dels Estats Units, limítrof amb Canadà al nord, l'oceà Atlàntic a l'est i sud, i l'estat de Nova York a l'oest. Està formada per 6 estats: Maine, New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island, Vermont i Connecticut.

L'origen del seu nom està en l'haver estat el lloc geogràfic on van desembarcar i van establir els seus assentaments els primers colons europeus (en realitat uns pelegrins vinguts d'Anglaterra) en terres nord-americanes, a partir del desembarcament del famós Mayflower, en l'any 1620.

Des de llavors ha estat pionera en molts aspectes clau de la història nord-americana. I en l'actualitat, Nova Anglaterra és un important centre d'educació, alta tecnologia, assegurances, medicina i turisme. És coneguda, sobretot, per les seves universitats, ciutats històriques i monuments i la bellesa natural.

En aquest curt periple d'11 dies complets per Nova Anglaterra vam pretendre tenir una ràpida impressió d'aquesta preciosa zona, recorrent alguns dels seus punts d'interès en quatre dels seus sis estats, concretament per Massachusetts, Maine, New Hampshire i Rhode Island. La veritat és que ens va agradar molt i la recomanem, tot i ser conscients que aquesta regió mereix bastants més dies de viatge per a poder recórrer els seus racons amb més tranquil·litat i profunditat.

En qualsevol cas aquesta ruta combina història i cultura, en certes ciutats i pobles, amb la bellesa natural dels seus paisatges o els seus ponts coberts, els seus fars, etc. A més vam tenir la sort de coincidir amb l'inici del fullatge de tardor de Nova Anglaterra, famós en tot el país per la seva espectacular explosió de colors.

^top

Nota

Avisem de que la informació reflectida en la descripció de cadascuna de les guies o relats, sobretot la referida a horaris, preus, visats, adreces d'e-mail o pàgines web, pot haver variat des del moment en que es va recollir la informació publicada (veure data en la capçalera del relat).

Viatgeaddictes.com no ens responsabilitzem dels possibles perjudicis que pugui causar la informació aquí continguda, així com de les opinions expressades pels col·laboradors, ni aquestes són necessàriament compartides per nosaltres.

Per altra banda us animem a que, si utilitzeu la informació aquí continguda, tingueu l'amabilitat d'enviar-nos un e-mail amb les vostres impressions, sobre si us ha resultat útil o no, informació errònia o actualitzada, etc. Tant nosaltres com els nostres col·laboradors esperem com única compensació al nostre treball que perdeu un minut i ens digueu alguna cosa que ens permeti conèixer si el nostre esforç mereix la pena.

Gràcies per visitar Viatgeaddictes.com

Del 7 al 19 de Setembre de 2010.

Dia 1: Barcelona - Frankfurt - Boston
Dia 2: Boston
Dia 3: Boston - Providence
Dia 4: Providence - Newport - Yarmouth (Cape Cod)
Dia 5: Yarmouth - ruta per Cape Cod - Falmouth
Dia 6: Falmouth - Woods Hole - Martha's Vineyard - Woods Hole - Salem
Dia 7: Salem - Portsmouth - Ogunquit - Kennebunkport - Portland
Dia 8: Portland - Brunswick - Freeport - North Conway
Dia 9: North Conway - ruta Pinkham, Crawford i Franconia Notch Park - Lincoln
Dia 10: Lincoln - Flume Gorge - ruta Kancamagus Hwy - Conway - Wolfeboro
Dia 11: Wolfeboro - Laconia - Concord - Boston
Dia 12: Boston - ... (vol nocturn)
Dia 13: ... - Frankfurt - Barcelona

Moneda

La moneda oficial als Estats Units és el dòlar nord-americà (USD o US$). Coneixent per endavant la gran facilitat que hi ha als Estats Units per al pagament amb targeta de crèdit nosaltres optàrem per dur en efectiu només una quantitat limitada de dòlars (uns 350 USD) per a petits pagaments o per a urgències. Tota la resta ho vam pagar amb targetes VISA i MasterCard.

Canvi mitjà durant el nostre viatge: 1 Eur = 1'285 USD. Veure canvi oficial actualitzat en la pàgina XE Conversion: Eur -> USD

+ 730 € (vol internacional BCN-Boston-BCN)
+ 137 € (50% de lloguer cotxe 8 dies + extres)
+ 49 € (50% de gasolina, pàrquing i peatges)
+ 467 € (50% d'allotjament)
+ 223 € (50% de menjar, entrades, altres)
= 1.606 € (total per persona)

Visat

Per a viatjar als Estats Units és necessari disposar d'un passaport de lectura mecànica i, des de començaments de 2009, també d'una Autorització Electrònica de Viatge (Electronic System for Travel Authorization o ESTA) per a ciutadans de països sota el Programa d'exempció de visats, entre ells Espanya i Andorra (fins i tot els menors d'edat que no paguen passatge estan obligats a obtenir-la). El visat no és necessari per a estades inferiors a 90 dies, per turisme, negocis o trànsit.

L'Autorització Electrònica de Viatge es pot sol·licitar a través del web de l'ESTA en qualsevol moment abans del viatge i, una vegada aprovada, és vàlida per a una o més entrades als Estats Units durant dos anys o fins que caduqui el passaport del sol·licitant si és abans d'aquest període. Les autoritats nord-americanes recomanen que la sol·licitud es presenti almenys 72 hores abans de viatjar, encara que pot ser qüestió només de minuts l'obtenir l'aprovació via correu electrònic.

Abans del 8 de setembre de 2010 l'obtenció d'aquesta autorització de viatge era gratuïta, però actualment té un cost de 14 USD en concepte de taxa turística. El pagament d'aquesta taxa ha de fer-se amb targeta de crèdit o dèbit com un pas més en el procés de sol·licitud, no processant-se la sol·licitud fins que no es rep la informació sobre el pagament.

Transporte

Avió: La ciutat de Boston, punt d'entrada i sortida del país en aquest viatge, compte amb nombroses connexions intercontinentals amb Europa, pel que es poden aconseguir bones ofertes i preus de vols si es compren amb força antelació i/o fora de les èpoques de més turisme. En el nostre cas el vam aconseguir per un preu de 730 €/pax, però l'havíem comprat només 4 dies abans del viatge, pel que és possible obtenir-lo per força menys. Després de buscar la nostra combinació òptima de vol (sobretot en preu, horaris i durada del vol) en diversos cercadors de vols finalment el vam comprar directament en el web de Lufthansa.

Per altra banda, volar a Boston des de Barcelona suposa una connexió en un aeroport europeu o nord-americà (en el nostre cas fou en el de Frankfurt).

Cotxe de lloguer: Per a recórrer Nova Anglaterra nosaltres vam optar per llogar un cotxe, l'opció més recomanable si es vol esprémer al màxim el temps de viatge disponible i tenir un grau de llibertat total que permeti, fins i tot, modificar la ruta sobre la marxa i arribar a llocs on el transport públic és molt escàs o inexistent. A més, el relatiu baix cost del lloguer d'un cotxe i de la benzina en els Estats Units la fan una opció encara més atractiva si cap.

Nosaltres vam llogar el cotxe a través del web cotxe de lloguer i l'experiència fou molt satisfactòria. Pagàrem 275 € per 8 dies de lloguer d'un cotxe compacte, amb un preu base de 201 € al que vam sumar un plus de 12 US$ diaris per a incloure un segon conductor, una assegurança a tot risc i un canvi a una categoria superior. Se'ns va donar a escollir entre diversos models de la categoria intermèdia i finalment ens vam quedar amb un Kia Soull, un model urban crossover molt espaiós i automàtic.

Vam recollir el cotxe a l'aeroport de Boston, tot i que l'oficina de la companyia de lloguer (és el mateix per a la resta de companyies) no es troba en el mateix aeroport sinó en els voltants. Fora de la terminal cal esperar que passi un autobús gratuït, el qual duu un rètol amb el nom de la companyia de lloguer i va recorrent les diferents terminals, perquè ens dugui al lloc on es troben les diferents companyies de lloguer (a menys de 5 minuts de l'aeroport). I després de 8 dies de rodar amb ell el vam lliurar sense novetat en el centre de Boston, lloc que vam escollir per conveniència nostra.

Vam recórrer un total de 1.904 km (1.183 milles) amb el cotxe de lloguer. En les dates d'aquest viatge i en la zona recorreguda, el preu mitjà de la gasolina era de 2,723 US$/galó (uns 0,56 €/litre).

Per a conduir un vehicle de lloguer en els Estats Units no és obligatori disposar del permís de conduir internacional, n'hi ha prou amb el permís de conduir espanyol (aquest fou el qual ens van demanar en el moment de signar el contracte de lloguer). De totes maneres, si disposeu del permís de conduir internacional és millor dur-lo, ja que pot ser útil en cas que us aturi la policia i no entengui l'espanyol. Per altra banda, als Estats Units es condueix per la dreta, com a casa nsotra.

Transport urbà: Per a visitar una gran ciutat, com Boston, el més pràctic i econòmic és fer-ho a peu i amb transport públic. A Boston recomanem el metro suburbà (MBTA Subway), amb 5 línies que cobreixen la major part de punts d'interès per al visitant en la ciutat. El preu del bitllet senzill és de 2 US$, però hi ha diversos tipus de bons mult-dia, tot i que el més econòmic per a una estada de pocs dies a Boston és la targeta recarregable CharlieCard.

Finalment, com a curiositat dir que una part del que avui és la Green Line es va inaugurar en el 1897, sent així la primera línia de metro als Estats Units, i pel que vam veure en recórrer aquest tram, en alguns aspectes no ha evolucionat des de llavors.

Diferència horària

L'hora a Nova Anglaterra es -6 hores respecte a l'horari català.

Electricitat

Als Estats Units és de 120 V i 60 Hz, amb un tipus d'endoll de dos clavilles planes (tipus A). Cal portar, doncs, algun tipus d'adaptador per a poder endollar els nostres aparells elèctrics i electrònics a la xarxa un cop allà.

Internet i wi-fi

Portar als Estats Units algun dispositiu electrònic (portàtil, netbook, smartphone, ...) que ens permeti connectar-nos a Internet via wi-fi pot ser una bona idea, ja que és molt fàcil trobar allà espais on aquest servei és del tot gratuït: hotels, motels, cafès, restaurants, certs espais públics, ... Fins i tot en el ferri que fa el servei entre Cape Cod i l'illa de Martha's Vineyard hi ha wi-fi gratuït que permet navegar (en doble sentit) gratuïtament durant tot el trajecte. D'aquesta manera teniu la possibilitat de buscar informació, consultar el correu o reservar hotels sobre la marxa sense la necessitat de pagar en un cibercafè o similar.

Guia de viatge

New England, de la guia USA de Lonely Planet (en anglès, 6ª ed. Març 2010). Capítol en format PDF comprat per 3,5 € en el web de Lonely Planet. El contingut estava molt actualitzat, però hem trobat a faltar més informació (lògic, tenint en compte que es tracta d'un capítol d'una guia sobre tot el país). També trobareu molta informació online o en paper en les Oficines de Turisme que hi ha en nombroses ciutats i pobles de la zona. I als hotels i motels també solen tenir molts fulletons informatius.

^top
Viatjant 19 dies per la costa oest dels Estats Units - Anna Pinsach & Martí López [2014]
Relat de viatge a Nova Anglaterra i la ciutat de Nova York - David Crivillers i Judith Sánchez [2013]
Relat d'un viatge als Estats Units, de costa a costa - Isa, Xavier, Daphne & Obi-Wan [2011]
Relat viatge a l'oest americà: de Las Vegas a San Francisco - David Crivillers i Judith Sánchez [2011]
Guia d'una escapada a Filadèlfia - Albert Pueyo [2010]
Relat d'un viatge a Califòrnia i Las Vegas - Sònia Graupera [2009]
Relat d’un viatge al Quebec, Ontàrio i Nova York - Xavier Almanza i Sílvia Terradas [2008]
Relat d'un viatge a Nova York - Joaquim Pérez [2008]
Fitxa tècnica d'un viatge a Nova York - Raquel Mateo [2007]
Guia turística de Nova York - Alberto Lázaro [2006]

facebooktwitterYoutube
RentalCars

COMUNITAT

2001-2017 © Viatgeaddictes.com [ Suanda, Yolanda & Toni ]. Tots els drets reservats
icona Viatgeaddictes
2001-2017 © Viatgeaddictes.com
Aquest web utilitza galetes per a millorar l'experiència de navegació dels seus usuaris. Si continues navegant considerem que acceptes el seu ús.Més informació