puntExcursions > Tarragona > la Conca de Barberà > Vistes panoràmiques des de la serra la Llena: de Vilanova de Prades a la Punta del Curull

LA CONCA DE BARBERÀ

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 35 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +194 m. / -194 m.
Inici / final Inici / final: Vilanova de Prades
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.34832716, 0.95565619
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Esport

A la part occidental de la serra de Prades, es troba la serra de la Llena, amb un paisatge dur, sec i feréstec, ben diferent del pradenc, verd, boscós i de relleus més suaus.

Des de la Punta del Curull o des del coll de l'Abellar, es gaudeix d'àmplies vistes de la serra i de les comarques de les Garrigues i del Segrià.

La ruta comença a Vilanova de Prades. Per arribar-hi des de Montblanc, es pren la N-240 fins a l'Espluga de Francolí i se segueix per la T-700 en direcció a Prades. Més endavant, es trenca a la dreta (nord-oest) per la TV-7005 fins al poble.

Cal sortir de Vilanova de Prades pel carrer que des de l'església puja a mà dreta (est), entre la placeta i les cases. Als 50 m, quan s'acaben les cases, es pren un camí senyalitzat amb marques blanques i grogues que remunta cap a l'esquerra (nord). El sender s'enfila per un tram sinuós i rocós.

En arribar al peu d'una petita cinglera, als 20 min, el camí gira horitzontalment a la dreta (nord) i passa vora una balma. Passats 25 min, s'arriba a la carena (km 0,93, 1011 m), indret ben planer on es troba una pista emprada per al manteniment de les antenes de comunicacions de la Punta del Curull.

Cal seguir-la per l'esquerra (sud-oest). Als 40 min, s'arriba a sota de la Punta del Curull (km 1,36, 1010 m), coronada per una torre forestal des d'on es pot albirar el paisatge circumdant. Després de pujar-hi, es desfà el trajecte de pujada a la torre i, per la dreta (oest), es continua per la pista principal.

De seguida s'arriba al coll de l'Abellar (km 1,99, 989 m). Des del coll, situat al peu de la penya Alta, es té una magnífica vista panoràmica del vessant obac de la serra de la Llena, la Tosca i les viles del Vilosell i de la Pobla de Cérvoles. També s'abasta gran part de la comarca de les Garrigues i la plana de Lleida.

Es tomba cap al sud-est i es baixa per un camí senyalitzat amb pintura blanca i poc clar. S'abandona aquest sender i se segueix a mà esquerra (est) per un desviament poc marcat que, vorejant camps d'ametllers, torna a trobar el camí de l'anada (km 3,12, 939 m), que cal desfer fins a regressar a Vilanova de Prades (km 3,54, 892 m). Fi del recorregut.