puntExcursions > Tarragona > la Conca de Barberà > D'Aguiló a la Pobla de Carivenys i les Roques d'Aguiló

LA CONCA DE BARBERÀ

D'Aguiló a la Pobla de Carivenys i les Roques d'Aguiló

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 4 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +310 m. / -310 m.
Inici / final Inici / final: Aguiló
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.55272331, 1.41916158

Aquesta ruta es desenvolupa a l'extrem nord de la comarca, ja tocant a la Segarra i l'Anoia.

El trajecte discorre per carretera, pistes i camins del terme municipal de Santa Coloma de Queralt, encara que la vila comtal no forma part de l'itinerari. Es tracta d'un recorregut molt suau, on no hi ha pendents massa forts i no es pateix damunt la bicicleta.

El punt de sortida i arribada és Aguiló, i es visitaran les petites poblacions de la Pobla de Carivenys i de les Roques d'Aguiló. És una zona poc coneguda per part dels habitants de la Conca estricta. El seu paisatge és el típic de la Baixa Segarra; hi dominen els conreus de cereals.

S'ha d'arribar en cotxe per la C-241 fins a la pedania d'Aguiló, a només 4,5 km de Santa Coloma de Queralt, on s'arriba des de Montblanc per la mateixa carretera. Es tracta d'un bonic poble situat a dalt d'un turó a 796 m d'altitud. Això fa que s'hi pugui contemplar una magnífica panoràmica de la Baixa Segarra.

Segons els períodes de l'any, el canvi de colors és espectacular. Marrons abans de sembrar, verds durant la primavera i grocs abans de segar.

Se surt de la població en direcció a Igualada per la carretera C-241, que durant un tram marca la línia divisòria entre la Conca i l'Anoia. Després de 3 km bastant plans hi ha un trencall a l'esquerra que porta a la Pobla de Carivenys.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem a Argençola (ermita de Sant Pere de Goda) i Santa Coloma de Queralt (entorns de cal Teuler, església i castell d'Aguiló, Pla dels Àlbers, església de Sant Jaume d'Almenara, església de Sant Pere de les Roques, Cal Requesens, Les Roques, església de Sant Joan Baptista de la Pobla de Carivenys i l'església de Sant Vicenç d'Aguiló).