puntExcursions > Barcelona > l'Anoia > Volta a la zona de les Agulles de Montserrat

L'ANOIA

Volta a la zona de les Agulles de Montserrat

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 40 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +388 m. / -388 m.
Inici / final Inici / final: Coll de Can Massana
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.60979910, 1.76786190
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura

Aquesta excursió transcorre dins del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, en la zona coneguda com a Les Agulles, a causa dels seus monòlits de roca conglomerada, entre els quals destaquen, per les seves formes peculiars, els coneguts amb els noms de la Foradada, la Cadireta o la Portella entre d'altres. La concentració d'agulles en aquest sector és la més gran de tot el massís.

L'itinerari surt de l'àrea de lleure del Coll de Can Massana. Per arribar-hi, s'agafa l'A-2, es pren la sortida 570 (Montserrat) i se segueix per la carretera BP-1101 en direcció a Manresa. Abans de l'encreuament amb la carretera BP-1103, es trenca a mà dreta per un desviament que ens porta a l'àrea de lleure.

Un cop situats a l'aparcament del Coll de Can Maçana, més amunt de les taules de l'àrea recreativa, hi ha un plafó informatiu de la zona i de les rutes senyalitzades. Es pren el camí que puja a l'esquerra seguint les marques blanques i vermelles del GR 172, que porta al monestir de Montserrat.

Al cap de 700 metres es pren un trencall de l'esquerra (senyals del GR 172) en direcció al Monestir-Les Agulles. Als pocs metres, es troba una altra bifurcació: es deixa un camí que baixa a la dreta i se segueix pel de l'esquerra cap a llevant (senyals de GR). Després es deixa una desviació a mà dreta (per on es tornarà després), que duu a la Portella, i es continua recte pel GR 172 flanquejant als peus de la paret de les Agulles.

Vista d'algunes de les Agulles de Montserrat

Als 2,16 km trobarem un encreuament de camins: es deixa el GR 172 i es remunta per un sender de la dreta per dins del bosc. Uns 250 metres després s'agafa el camí de l'esquerra; el de la dreta mena a la canal Ampla. A mà dreta podrem veure algunes agulles verticals de curiosos noms com, d'oest a est, la Boleta Foradada, la Miranda del Lloro, l'Asiàtica i el Frare Gros.

Als 2,87 km de ruta passem vora la font del Coll de Port. Poc després es passa a l'altre vessant de la muntanya i es troben dos senders: es continua baixant pel de la dreta, senyalitzat amb marques grogues. Espectaculars vistes de les agulles de Montserrat d'aquest sector.

Després del pas del Príncep, als 3,55 km, entre les agulles Petita i Gran del Pas del Príncep, es troba una nova bifurcació. Cal seguir pel sender de petit recorregut de l'esquerra (PR C-78), senyalitzat amb marques blanques i grogues, deixant a la dreta un altre indicat amb senyals de pintura blava que es dirigeix al Dit.

Sempre seguint els senyals del PR, s'accedeix al refugi Vicenç Barbé, molt freqüentat pels escaladors. Es prossegueix a ponent pel mateix sender PR C-78 i, més endavant, es davalla pel grau de la Portella, on caldrà ajudar-se de les mans en algun punt per progressar. En arribar al 5,58 km d'aquest itinerari retrobarem el trajecte de l'anada (bifurcació del km 0,94 del recorregut) i desfarem el camí fins arribar a l'aparcament de l'àrea de lleure del Coll de Can Maçana, punt de partida i final de la ruta.

Els punts d'interès de la ruta els trobem al terme municipal de Bruc (Agulles de Montserrat, vista panoràmica de Manresa des de la regió de les Agulles, la Cadireta, i el propi Parc Natural de la Muntanya de Montserrat).