Viatgeaddictes
Bandera

ESCÒCIA

Guia i relat d'un viatge a Escòcia

Data Data viatge: 1989. Publicat el 01/03/2001

Nota

Avisem de que la informació reflectida en la descripció de cadascuna de les guies o relats, sobretot la referida a horaris, preus, visats, adreces d'e-mail o pàgines web, pot haver variat des del moment en que es va recollir la informació publicada (veure data en la capçalera del relat).

Viatgeaddictes.com no ens responsabilitzem dels possibles perjudicis que pugui causar la informació aquí continguda, així com de les opinions expressades pels col·laboradors, ni aquestes són necessàriament compartides per nosaltres.

Per altra banda us animem a que, si utilitzeu la informació aquí continguda, tingueu l'amabilitat d'enviar-nos un e-mail amb les vostres impressions, sobre si us ha resultat útil o no, informació errònia o actualitzada, etc. Tant nosaltres com els nostres col·laboradors esperem com única compensació al nostre treball que perdeu un minut i ens digueu alguna cosa que ens permeti conèixer si el nostre esforç mereix la pena.

Gràcies per visitar Viatgeaddictes.com

Dates del viatge

Juliol-agost de 1989.

Aquesta ruta per terres escoceses fou l'objectiu final d'un llarg periple en tren que tingué el seu origen a la ciutat de Girona i que va incloure també escales a París i Londres, cosa que ens va permetre dividir aquest llarg viatge en etapes més suportables i alhora visitar aquestes sempre interessants ciutats.

La nostra ruta per Escòcia pròpiament dita s'inicià a la ciutat de Glasgow. Des d'aquí vam fer una ruta circular que ens va portar fins als voltants dels llacs Lommond i Katrine.

Després vam continuar cap al nord-oest, via Fort William, fins arribar a l'illa d'Skye, la més gran i septentrional de les illes anomenades Hèbrides Interiors.

Després de recórrer Skye de sud a nord (arribant a Kilmaluag, el seu extrem nord) tornem a l'illa principal per a continuar viatge fins a Inverness.

A Inverness contractem un tour que ens va permetre fer la volta sencera a l'enorme llac Ness, arribant a Fort Augustus, i visitar els seus racons més emblemàtics.

Des d'Inverness posem rumb cap al sud, per a finalitzar el nostre periple per Escòcia a la seva capital, Edinburg, coincidint amb les dates del seu arxi-famós festival internacional.

En les dates del viatge que aquí descrivim, en el ja llunyà any 1989, encara no hi havia vols de baix cost i els vols regulars en les companyies aèries de llavors no eren gens assequibles.

Així doncs, tenint en compte el nostre escàs pressupost i el tipus de viatge que volíem fer, la millor alternativa de transport que teníem era el tren, ja que per edat podíem aprofitar el gran avantatge econòmic que suposava disposar d'un passi InterRail d'un mes que ens permetia agafar un nombre il·limitat de trens en el nostre viatge per Espanya, França, Anglaterra i Escòcia.

Per tant, sempre que ens fou possible vam utilitzar el ferrocarril per a desplaçar-nos. Però també vam llogar un cotxe a Glasgow per a poder fer una ruta circular fins als llacs Lommond i Katrine. A Inverness també vam haver de recórrer al transport privat per a visitar el llac Ness i aturar-nos allà on vulguéssim. I a l'illa d'Skye ens vam moure usant els autobusos públics i també en bicicleta.

I per últim, esmentar els trajectes que vam fer en ferri: de Mallaig a Armadale per a saltar a l'illa d'Skye, de Kyleakin a Kyle of Lochalsh per a retornar a l'illa principal, i de Calais a Dover (i viceversa) per a salvar el Canal de la Mànega entre França i l'illa de la Gran Bretanya.

Allotjament

Durant la nostra estada per terres escoceses ens vam allotjar principalment en cases particulars sota la fórmula de Bed & Breakfast i que contractàvem in situ a través de les oficines de turisme de cada població (sí, encara no hi havia internet). Però també vam fer nit en albergs juvenils o en una residència d'estudiants de la Universitat d'Edinburg.

^top
Relat d'un viatge de 10 dies per Escòcia - Pep Torras & Anna Casellas [2010]
Relat d'un viatge d'onze dies per Escòcia - Cristina i David [2010]
Diari de viatge a Escòcia - Dr. Maligne [2009]

facebooktwitterInstagramYoutube
RentalCars

COMUNITAT

2001-2017 © Viatgeaddictes.com [ Suanda, Yolanda & Toni ]. Tots els drets reservats
icona Viatgeaddictes
2001-2017 © Viatgeaddictes.com
Aquest web utilitza galetes per a millorar l'experiència de navegació dels seus usuaris. Si continues navegant considerem que acceptes el seu ús.Més informació