puntExcursions > Tarragona > el Montsià > Pel delta de l'Ebre en BTT: de la Casa de Fusta a la Tancada i l'Encanyissada

EL MONTSIÀ

Pel delta de l'Ebre en BTT: de la Casa de Fusta a la Tancada i l'Encanyissada

Distància Distància: 26 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 30 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +30 m. / -30 m.
Inici / final Inici / final: L'Encanyissada (Museu Casa de Fusta), Poble Nou
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.65758762, 0.67526381
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Esport

Aquest itinerari transcorre per una zona del Parc Natural del Delta de l'Ebre on la presència espectacular d'aus està garantida a qualsevol època de l'any (es recomana dur prismàtics).

Es contemplen paratges naturals tan emblemàtics com l'Encanyissada, la Tancada, la platja dels Eucaliptus, la Barra del Trabucador i la Punta de la Banya.

Cal situar-se a la Casa de Fusta, a tocar de l'Encanyissada, on hi ha un centre d'informació del Parc. S'hi arriba des d'Amposta per la TV-3405 cap a Sant Jaume d'Enveja; després d'uns 4 km hi ha un encreuament; s'ha de continuar per la dreta i seguir els indicadors de Poblenou del Delta i l'Encanyissada per anar a trobar la Casa de Fusta (km 0), on es pot deixar el vehicle i continuar amb bicicleta, ja que existeix un carril exclusiu per a bicicleta que voreja les llacunes de l'Encanyissada i la Tancada.

Els punts d'interès d'aquesta ruta estan tots al terme municipal d'Amposta: la Casa de Fusta, l'Encanyissada i la Tancada, la platja dels Eucaliptus, les salines de Sant Antoni, i el Poblenou del Delta.