puntExcursions > Tarragona > el Baix Penedès > L'entorn rural del Baix Penedès: del Vendrell a l'Arboç passant per Santa Oliva

EL BAIX PENEDÈS

L'entorn rural del Baix Penedès: del Vendrell a l'Arboç passant per Santa Oliva

Distància Distància: 22 km
Temps efectiu Temps efectiu: 2 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +105 m. / -105 m.
Inici / final Inici / final: Vendrell
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.21966990, 1.53430700
Interès Interès: Natura

L'excursió discorre pel món rural de l'interior del Baix Penedès, on els camps de conreu de vinya, ametllers, garrofers i oliveres dominen el paisatge.

A més de les interessants visites a les viles de l'Arboç i del Vendrell, també val la pena descobrir l'església romànica de Santa Maria del Priorat i el bonic poble de Santa Oliva, presidit pel seu magnífic castell.

El trajecte discorre per un sender senyalitzat amb marques blaves i grogues.

Es comença l'itinerari al Vendrell. Es parteix de davant del pont que duu cap a Sant Vicenç i, als 200 metres, se segueix per un desviament de l'esquerra en direcció al barri del Puig.

En passar els edificis de la policia municipal i dels bombers es troba la carretera nacional N-340 que va cap a Vilafranca. Es creua la carretera (km 1) pel costat d'una fàbrica de torrons (La Jijonenca), i es continua per sota d'un pont, on s'observen les primeres marques blaves i grogues d'un sender que cal seguir.

Als 9,5 km de recorregut es desemboca a una altra carretera i, a mà dreta, es veu l'església de Santa Maria del Priorat. Es pren un caminoi que surt del seu davant i volta el temple i el cementiri fins a arribar a l'aparcament de l'església (km 10,5). Des d'aquí s'accedeix a l'Arboç. Es desfà el camí.