Viatgeaddictes
puntExcursions > Tarragona > El Baix Penedès > De la Juncosa del Montmell a Selma

RUTES EL BAIX PENEDÈS

De la Juncosa del Montmell a Selma

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Temps efectiu Temps efectiu: 3 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +780 m. / -780 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Juncosa del Montmell
Interès Interès: Natura

L'itinerari recorre les serres del Montmell i del puig de les Forques, limítrofes de l'Alt Camp i el Baix Penedès i separades per la bonica vall de Sant Marc.

Hi ha trams de sender tècnics i molt tècnics que són, però, evitables.

L'inici de l'itinerari és la Juncosa del Montmell. Per accedir-hi des del Vendrell cal prendre la carretera C-51 en direcció a Rodonyà, trencar a la dreta per la TP-2402 fins a la Bisbal del Penedès i continuar cap al nord-oest per la TV-2401. Hi ha un accés a la C-51 des de l'A-2, sortida 11, i des de la N-340 pel Vendrell.

El km 0 és la placeta del poble, des d'on es baixa a la carretera en direcció a Masllorenç. 250 m més enllà es deixa la carretera i s'agafa la pista de la dreta que puja cap a l'església Nova i la vall de Sant Marc; es deixa un trencall a la dreta i se segueix cap a l'àrea de pícnic.

És necessari proveir-se de casc, roba adequada, material per reparar punxades, un comptaquilòmetres ben ajustat així com aigua i menjar suficient.

Els punts d'interès són Punts d'interès són El Montmell (església Nova, el Coll del Montmell, el Coll de l'Olivera, Can Solà, la font del Bosc, Santmarc i l'ermita de Sant Marc, Can Magí Vidal i Mas Campanera) i Aiguamúrcia (poble abandonat de Selma, Coll de Selma, Puig de les Forques i el castell de Selma).