puntExcursions > Tarragona > la Ribera d'Ebre > De Garcia a l'antiga ermita de Santa Magdalena en BTT

LA RIBERA D'EBRE

De Garcia a l'antiga ermita de Santa Magdalena en BTT

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +295 m. / -295 m
Inici / final Inici / final: Poliesportiu, Garcia
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.13510719, 0.64795368
Interès Interès: Natura

Aquest itinerari fins a l'antiga ermita de Santa Magdalena travessa un típic paisatge mediterrani, amb barrancs, pinedes, cingles, roca conglomerada i vegetació perfectament adaptada al clima sec.

El punt de partida és Garcia, un poble riberenc a la frontera amb el Priorat. Per arribar-hi des de Móra d'Ebre cal agafar la carretera C-12 en direcció nord. Es deixa el cotxe a la part sud del poble, a l'altre cantó de la carretera, prop de la zona esportiva.

En l'inici d'aquesta excursió, ja a peu, cal prendre de nou la mateixa carretera C-12 en direcció nord-oest cap a Vinebre i Ascó. Poc després (km 0,67, 33 m) s'agafa una pista asfaltada, indicada amb un cartell, que surt a mà dreta i va pujant pel mig del barranc de Rec de Bas, que forma la vall.

Aquesta pista travessa camps de conreu i trenca a l'esquerra pel barranc de Riguerols, on comença a remuntar amb més força (km 3,33, 87 m).

Després d'uns quants revolts, i amb un pendent força pronunciat, que en un tram arriba fins i tot al 18%, s'arriba a l'ermita de Santa Magdalena (km 6,58, 316 m). L'antiga ermita està situada a sota d'un cingle i, al davant, s'ha condicionat una àrea de pícnic. La tornada a Gracia es fa pel mateix camí.