puntExcursions > Tarragona > el Priorat > Ruta pel congost de Fraguerau: de Sant Antoni a Sant Bartomeu de Fraguerau

EL PRIORAT

Ruta pel congost de Fraguerau: de Sant Antoni a Sant Bartomeu de Fraguerau

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Temps efectiu Temps efectiu: 3 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +640 m. / -640 m
Inici / final Inici / final: Ermita de Sant Antoni, Ulldemolins
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.31104036, 0.85798259
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Del fons de la vall a les crestes més alteroses aquest recorregut permet gaudir dels contrastos del paisatge del vessant nord del P. N. de la Serra de Montsant, tot discorrent per alguns dels seus paratges més inhòspits i espectaculars: el congost de Fraguerau, los Ventadors i la punta dels Pins Carrassers.

Cal una bona preparació física per emprendre aquesta caminada que, en alguns trams, pot semblar d'alta muntanya per la seva dificultat. L'ascensió, llarga i sostinguda, i la baixada, molt forta al començament, demanen experiència en muntanya per poder superar sense sobresalts el repte que suposa aquesta excursió. El camí, gairebé tota l'estona en forma de sender, és fàcil de seguir.

La senyalització permet continuar la ruta en els moments de dubte, només cal anar amb compte en el moment de superar les crestes de los Ventadors per tal de progressar amb seguretat. És molt recomanable aprofitar el condicionament de l'àrea de lleure de l'ermita de Sant Antoni per dinar i recuperar forces.

Per arribar al punt de partida des de Falset cal prendre la carretera T-740 cap al nord-est i seguir des de Porrera per la TP-7402 en la mateixa direcció fins a sortir a la C-242, que s'agafa per l'esquerra (nord-est) fins a accedir, passats el poble de Cornudella de Montsant i el coll d'Albarca, a Ulldemolins. Des d'Ulldemolins es pren una pista asfaltada en direcció sud-oest durant aproximadament 3 km fins a l'ermita de Sant Antoni, on es deixa el cotxe. Es camina per la pista que es dirigeix cap al riu Montsant. De seguida es troba a l'esquerra una bassa, per on es passarà de tornada. El trajecte va fent dreceres als revolts de la pista seguint el GR 65-5 (marques blanques i vermelles). En arribar a les Cadolles Fondes (km 1,68, 535 m, 25 min) s'agafa el camí de Margalef.

Els punts d'interès de la ruta es troben dins dels límits d'Ulldemolins (Ermita de Sant Antoni de Pàdua i Santa Bàrbara, Pont penjat, Punta dels Pins Carrassers, Ermita de Sant Bartomeu de Fraguerau, Congost de Fraguerau) i de Morera de Montsant (Los Ventadors).