puntExcursions > Tarragona > el Baix Ebre > Panoràmiques des del Mont Caro, al massís dels Ports

EL BAIX EBRE

Panoràmiques des del Mont Caro, al massís dels Ports

Ruta en cotxe o moto Ruta en cotxe o moto
Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Distància Distància: 30 km
Inici / final Inici / final: Tortosa
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.81257770, 0.52144230
Interès Interès: Natura

Aquest recorregut duu fins al cim del Mont Caro, en una zona declarada parc natural l'any 2001 (el Parc Natural dels Ports) per la seva riquesa botànica i faunística (és la reserva de cabra hispànica més important de tot l'Estat).

Al Mont Caro, sostre del massís, hi arribem per la carretera del Cargol, tota en forma d'esses. Un cop dalt, es pot contemplar el magnífic paisatge muntanyenc circumdant i tot el delta de l'Ebre.

Se surt de Tortosa a ponent per la carretera de Roquetes (la T-341). Si s'està al nucli antic de la ciutat, caldrà agafar el pont de l'Ebre. En menys de 2 km, s'arriba a Roquetes.

Aquest poble agrícola i industrial, que no deixa de tenir un aire modern, cada vegada està més a prop dels barris tortosins de Ferreries i de Jesús. Tot seguit, cal prendre la carretera T-342 cap als Reguers, que també ens condueix al paratge del Toscà i al poble d'Alfara de Carles.

De tornada, quan s'arriba al trencall de la pujada, ara als 27,5 km de la ruta, es pot aprofitar i girar a l'esquerra per anar a visitar la vall del Mascar. Si no es disposa de prou temps, es pot regressar directament a Tortosa.

Els punts d'interés són llocs de Tortosa com el pas del Cargol, la Font del Cargol, el monument a la cabra salvatge, la Tossa de la Reina, el Portell, la Vall del Mascar, i també de Roquetes, com el canal de Xerta i el cim del Caro.

Es tracta d'una ruta a fer en cotxe, amb una distància de 30 km i amb una durada de 2 h 30 min. Es recomana dur un mapa actualitzat de carreteres.