puntExcursions > Tarragona > el Tarragonès > De la Pobla de Montornès al mirador de la Punta del Pi de la Gavatxa

EL TARRAGONÈS

De la Pobla de Montornès al mirador de la Punta del Pi de la Gavatxa

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +300 m. / -300 m
Inici / final Inici / final: Inici de la carretera T-211 cap a la Nou de Gaià, La Pobla de Montornès
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.18114241, 1.41484684

Es tracta d'un excursió al millor mirador de la Costa Daurada que, malgrat la seva modesta altitud -280 m sobre el nivell del mar-, gaudeix d'àmplies perspectives sobre el Tarragonès.

La Pobla de Montornès té estació de tren. Amb cotxe s'hi arriba des de Torredembarra seguint la T-210 i des de Tarragona per l'autopista AP-7, sortida 32.

La vila està envoltada de camps d'ametllers, garrofers i horts. Del seu nucli urbà destaca l'església de Santa Maria, d'estil gòtic tardà, amb un esvelt campanar. Al seu entorn hi ha l'ermita de la Mare de Déu de Montornès, amb portalada romànica, i nombrosos masos destacables, com el mas Soler -conegut actualment com a mas del Castell-, documentat al segle XVII, o el mas Boada, del segle XVI.

L'itinerari comença al sector nord de la Pobla, proper a la línia fèrria (just abans de creuar per sota el pont es troba un ample espai per aparcar). Es passa per sota el pont i tot seguit cal trencar a la dreta (est). Cal cercar la ruta del GR 92, marcat amb senyals blancs i vermells, i seguir-lo en direcció nord cap al mas Mercader. Es passa un brancal de la línia de ferrocarril i es va pujant suaument.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem als termes municipals de la Pobla de Montornès (església de Santa Maria, Mas Mercader, Mas Soler, Mas Boada i l'ermita de la Mare de Déu de Montornès) i Creixell (el bosc de l'Aguilera i Mas Gibert).