puntExcursions > Tarragona > el Baix Penedès > Ascensió des de l'àrea d'esbarjo del Montmell a la Talaia del Montmell

EL BAIX PENEDÈS

Ascensió des de l'àrea d'esbarjo del Montmell a la Talaia del Montmell

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 30 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +260 m. / -260 m.
Inici / final Inici / final: Àrea recreativa forestal del Montmell, La Juncosa del Montmell
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.32804682, 1.45734969
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura

Ascensió al cim més alt de la serra del Montmell, la Talaia, bon mirador de la comarca i de les muntanyes meridionals del Principat.

El punt de sortida d'aquest itinerari és la Juncosa del Montmell, on s'arriba seguint la carretera TV-2401 des de la Bisbal del Penedès.

Als afores de la Juncosa, cap al nord, sota la serra del Montmell, hi ha una àrea de pícnic on es pot estacionar el vehicle i iniciar l'excursió a peu.

Cal situar-se a l'entrada de l'àrea d'esbarjo i agafar la pista central. De seguida s'ha de seguir cap a l'esquerra i continuar muntanya amunt fins a arribar a l'església Nova, mig en ruïnes, situada a la banda esquerra de la pista (a 0,3 km de la sortida). Pista amunt, a 100 m de l'església, i a uns 10 min de l'aparcament, cal agafar un sender que s'enfila a mà dreta

Els punts d'interès són la Juncosa del Montmell, la serra del Montmell, l'església Nova, l'ermita de Sant Miquel del Montmell, el castell del Montmell, la creu de la serra i la Talaia del Montmell.