puntExcursions > Tarragona > el Priorat > A peu per la serra de Montsant: de Cabacés a la Vilella Baixa pel pont de Cavaloca i els Montalts

EL PRIORAT

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 3 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +510 m. / -620 m
Inici / final Inici / final: Carrer del Mig, 60, Cabacés (Tarragona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.24638762, 0.73142918

Itinerari senyalitzat pels contraforts meridionals del massís del Montsant, dintre dels límits del Parc Natural de la Serra de Montsant. El recorregut discorre entre Cabacés i la Vilella Baixa pel vell camí ral que unia ambdues poblacions, creua el barranc de Cavaloca, indret on es conserva un pont medieval singular, puja a la capçalera dels cingles dels Montalts i en davalla pel grau dels Bous o del Cargol a través d'alguns trams empedrats.

La visita a la font del Racó, situada en un espectacular i engorjat paratge, ofereix un complement magnífic a aquesta ruta en format de travessa que demana utilitzar dos vehicles o preveure el mitjà de tornada al punt de partida.

Se surt de Cabacés i per arribar-hi des de Falset cal prendre la carretera T-710 fins a la Vilella Baixa i continuar per la T-702 fins al poble.

També s'hi pot arribar directament per aquesta última carretera des del trencall de l'Hostal del Pubill, a la carretera C-242 entre el coll d'Alforja i Cornudella de Montsant, tot passant per Poboleda, la Vilella Alta i la Vilella Baixa. Des de la carretera, s'entra a Cabacés pel carrer de Puntarrer fent una giragonsa i s'estaciona el vehicle a l'aparcament que hi ha a mà esquerra.

Alguns punts d'interès de la ruta: Cabacés (Camí a la Vilella Baixa baixant del coll de Cantacorbs, Cabacés des del camí ral, Església de la Nativitat, Plaça porxada de Cabacés, Cases del s. XVIII de Cabacés, Pont de Cavaloca, Barranc de Cavaloca i Ermita de Sant Joan) i Vilella Baixa (El pont Gran i la Vilella Baixa, Carrer Que No Passa, Pont Gran, Barranc dels Bassots i Església de Sant Joan Baptista).