puntExcursions > Tarragona > l'Alt Camp > A peu pels voltants del monestir de Santes Creus pel GR 172

L'ALT CAMP

A peu pels voltants del monestir de Santes Creus pel GR 172

Temps efectiu Temps efectiu: 2 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +170 m. / -170 m.
Inici / final Inici / final: Monestir de Santes Creus
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.34619580, 1.36346360
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

Ruta per complementar la visita al monestir de Santes Creus i endinsar-se pel paisatge característic de l'Alt Camp.

Discorre per pistes de terra que passen entre vinyes, oliveres i ametllers. Si es fa a la tardor es podrà gaudir de la verema i de l'espectacle de les vinyes amb la fulla vermella.

S'arriba a Santes Creus per l'AP-2 (sortida 11) i, tot seguit, per la carretera TP-2002 que passa per Vila-rodona i arriba a Santes Creus. Se segueixen les indicacions que porten al monestir.

Es pot aparcar a la mateixa plaça del monestir (Sant Bernat) o bé a la zona d'aparcament que hi ha al mur que envolta el monestir. A la plaça de Sant Bernat hi ha l'entrada del monestir, l'Ajuntament i l'oficina de turisme.

Es comença la ruta a la plaça del monestir. Mirant la façana del monestir, al cantó esquerre de la plaça es veu un túnel: es continua passant per sota del túnel (carrer de la Ferreria), que és un carrer estret amb un pendent lleuger que permet sortir del recinte monàstic. Se surt al carrer de Pere el Gran, es fa la pujada que porta fins a la carretera i se segueix baixant per la carretera a mà esquerra. Als 100 m puja una pista cimentada a mà dreta on hi ha la senyalització del GR 172 en direcció al Pont d'Armentera: se segueix aquesta pista.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem al terme municipal d'Aiguamúrcia: Monestir de Santes Creus, vinyes al voltant del monestir.