puntExcursions > Lleida > la Val d'Aran > Ruta en BTT del pla de Beret a Montgarri

LA VAL D'ARAN

Ruta en BTT del pla de Beret a Montgarri

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 5 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +230 m. / -230 m.
Inici / final Inici / final: Pla de Beret
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.72791418, 0.96359936
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment

Excursió en bicicleta tot terreny per bells i suaus paratges aranesos d'alta muntanya entre el pla de Beret i Montgarri, a prop del naixement dels rius Noguera Pallaresa i Garona, els quals tenen la peculiaritat de que el primer se'n va cap a la Mediterrània i el segon a l'Atlàntic.

A la vall de Montgarri, a tocar del Pallars i envoltada de verds prats i boscos d'avets i de pi negre, es pot contemplar l'església de la Mair de Diu de Montgarri i el llogarret del mateix nom, ara ja deshabitat, on cada dos de juliol se celebra un aplec popular per venerar-ne la patrona.

Al pla de Beret s'arriba des de Baqueira -població situada a la carretera C-28 a llevant de Vielha i de Salardú- per la carretera asfaltada C-142b, que puja fins a l'estació d'esquí remuntant la vall en 12 km.

S'estaciona el cotxe a l'aparcament de l'estació d'esquí de Pla de Beret i es pren un camí que surt a prop del tancat per al bestiar ubicat a l'extrem nord del pla que discorre per l'esquerra de la Noguera Pallaresa en direcció nord seguint les marques blanques i vermelles del GR 211.

Els punts d'interès els trobem al municipi de Naut Aran: Pla de Beret, església de la Mair de Diu de Montgarri i la vall de Montgarri.