puntExcursions > Lleida > el Pallars Jussà > De Serradell a la cova d'en Cuberes per la vall de Serradell

EL PALLARS JUSSÀ

De Serradell a la cova d'en Cuberes per la vall de Serradell

Distància Distància: 8 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 50 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +220 m. / -220 m
Inici / final Inici / final: Cami Passer, 5, Serradell (Lleida)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.27532811, 0.90172987
Interès Interès: Natura

A la vall del riu Serradell el relleu és excepcional: de profunds barrancs i altes agulles. La seva orientació i la protecció del serrat de Ban fan que el clima hi sigui benigne fins al punt que es poden conrear espècies de clima mediterrani, com les oliveres.

Els pobles, Erinyà i Serradell, estan perfectament integrats en l'entorn. El colofó d'aquesta ruta és la cova d'en Cuberes, que ofereix un encant especial al visitant. Tot i això, cal recordar que si no es té experiència en coves i avencs és millor no aventurar-s'hi.

Cal recordar que es tracta d'una ruta no senyalitzada, llevat del tram final.

Cal sortir de la Pobla de Segur per la carretera N-260 en direcció a Senterada i, abans d'arribar-hi, agafar la desviació que porta a Erinyà. Poc abans d'arribar a Erinyà hi ha un trencall a la dreta que duu fins a Serradell (970 m), uns 4,3 km després.

Una vegada s'ha deixat el vehicle a l'entrada del poble es recomana agafar aigua de la font que hi ha a la seva part central, pujant a la dreta per un carrer graonat i fent un tomb pels seus carrers amb la càmera de fotos preparada.

Per anar cap a la cova d'en Cuberes cal travessar el poble per un carrer empedrat, d'on surt l'anterior carrer graonat, però que no puja tant, que es fa estret i que de seguida planeja per la part baixa del poble.

La tornada només dura 40 minuts i es realitza pel mateix camí. Es pot mirar i fer fotos dels penya-segats que no s'han contemplat en pujar.