Viatgeaddictes
puntExcursions > Girona > L'Alt Empordà > Del Mas Ventós a Sant Onofre, Sant Salvador Saverdera i Sant Pere de Rodes

RUTES L'ALT EMPORDÀ

Del Mas Ventós a Sant Onofre, Sant Salvador Saverdera i Sant Pere de Rodes

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +326 m. / -326 m
Inici / final ruta Inici / final ruta: Mas Ventós

Aquest itinerari permet gaudir d'excepcionals panoràmiques de la comarca de l'Alt Empordà.

Primer, anant des del Mas Ventós a l'ermita de Sant Onofre, des d'on s'albira un extens paisatge de la plana empordanesa i de la badia de Roses, després, pujant al cim de Sant Salvador Saverdera, des d'on es dominen els extrems orientals del Pirineu, presidits pel majestuós Canigó, tota la serra de Rodes, la bella badia del Port de la Selva, el massís del Cap de Creus i, al nord, les terres germanes del Rosselló.

La serra de Rodes forma part del conjunt d'espais naturals protegits pel Parc Natural del Cap de Creus. Repartits per l'entorn hi ha nombrosos monuments megalítics que donen fe de l'intens poblament prehistòric de la serra.

L'excursió comença al Mas Ventós, una àmplia zona d'esbarjo que compta amb un aparcament, on es pot deixar el cotxe, taules i una font. Està a 7 km de Vilajuïga, des d'on s'accedeix per la carretera GIP-6041. L'excursió es pot complementar amb una visita al magnífic monestir de Sant Pere de Rodes, situat una mica més enllà en la mateixa carretera GIP-6041 en direcció al Port de la Selva.

Els punts d'interès de la ruta es troben a El Port de la Selva (Mas Ventós, mirador de Mas Ventós, i monestir de Sant Pere de Rodes) i a Palau-saverdera (la serra de Rodes, la plana empordanesa i l'ermita de Sant Onofre).