puntExcursions > Barcelona > el Solsonès > Ruta per carretera de Solsona al pla de Busa

EL SOLSONÈS

Ruta per carretera de Solsona al pla de Busa

Ruta en cotxe o moto Ruta en cotxe o moto
Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Distància Distància: 25 km
Temps efectiu Temps efectiu: 4 hores
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Ermita Sta. Magdalena (Olius) / Pla de Busa
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.01006708, 1.60047413

El pla de Busa és una magnífica illa natural vorejada pels penyals de la serra de Busa on destaca la presència de la casa Rial i l'església de Sant Cristòfol.

L'itinerari que hi accedeix passa vora l'església i el castell de Besora, amb extenses i belles panoràmiques de les serres veïnes.

La ruta proposada té el seu inici a la ciutat de Solsona i se surt cap a llevant per la carretera de Solsona a Berga (la C-26).

Als 9 km, un cop passat l'embassament de Sant Ponç i a l'alçada de Muntanyà, es deixa la carretera i es pren un trencall de l'esquerra (nord) cap a la serra de Busa. A 1,5 km de la carretera de Berga, trobem Santa Magdalena de les Planes, una antiga església romànica restaurada, situada a l'esquerra de la pista.

Als 3,5 km trobem la parròquia de Besora (també a mà esquerra), una església del s. XVII amb un retaule barroc a l'altar major. Un xic més enllà, pel cap de la carena, hi ha el castell de Besora, casal de pedra força ben conservat. Es té una bona vista panoràmica.

Als 7 km trobem un trencall a la dreta que duu a l'església romànica de Sant Miquel de Marçanyac (és a 4,5 km). Se segueix per la pista principal. I als 12 km el Coll d'Arques, una cruïlla de camins que menen, a l'esquerra, cap a Guilanyà i les Cases de Posada, davant de Busa, i a la dreta cap a Sant Miquel de Marçanyac. Es continua cap al pla de Busa.

Als 16 km arribem al Pla de Busa. És un indret molt bonic. Al mig del pla, hi ha la casa Rial i l'església de Sant Cristòfol de Busa. Cap a ponent, el Cogul (1526 m), punt més alt de Busa, i per un camí a peu s'arriba al cim del Capolat i del Capolatell, punt al qual només es pot accedir per una palanca i que serví de presó dels soldats napoleònics. Més al nord, i a prop de la masia Bertolina, trobem una bona vista sobre la vall d'Ora i la pista que mena a Valielles. Fi de l'itinerari.