puntExcursions > Barcelona > el Bages > De Monistrol de Montserrat a can Tovella en bici

EL BAGES

De Monistrol de Montserrat a can Tovella en bici

Distància Distància: 11 km
Temps efectiu Temps efectiu: 40 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +90 m. / -90 m.
Inici / final Inici / final: Carrer del Pla, Monistrol de Montserrat
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.60934170, 1.84946930
Interès Interès: Natura / Esport

Petit i agradable itinerari que permet vorejar un tram especialment bonic i plàcid del riu Llobregat sota la mirada imponent de Montserrat. També es pot aprofitar per visitar la població de Monistrol de Montserrat.

El punt d'inici d'aquesta ruta està situat al carrer del Pla de Monistrol de Montserrat, en un punt on hi ha un petit passeig i on arriba el carrer Salvador Espriu (que baixa de l'estació).

Per accedir-hi cal prendre la carretera C-55 entre Martorell i Manresa fins al punt quilomètric 14, on hi ha Monistrol de Montserrat, i seguir per la BV-1121 travessant el riu Llobregat per un llarg pont. Un cop a l'altre cantó, s'ha d'agafar el primer carrer que surt a la dreta del revolt de la carretera: el carrer del Pla, que s'eixampla just després de la cruïlla amb el de Salvador Espriu, que puja per l'esquerra, esdevenint un petit passeig on es pot deixar el cotxe.

També s'hi pot arribar amb els FFCC de la Generalitat prenent el tren R5 de la línia Llobregat-Anoia. En aquest cas cal davallar uns metres pel carrer de Pau Casals, que també duu al passeig.

Els punts d'interès de la ruta els trobem als termes municipals de Monistrol de Montserrat (nucli urbà, aeri de Montserrat, i riu Llobregat) i d'Esparreguera (La Puda i Can Tovella).