Caravana

Relat d'un viatge en cotxe als Països Escandinaus i el Cap Nord

Sara i Tom
Published on Data viatge: 2008 | Publicat el 24/11/2008

Aconsellats pels relats a Noruega d'altres viatgeaddictes que podeu trobar en aquest web ens disposem a afrontar el repte d'arribar al Cap Nord amb el nostre propi vehicle, visitant Noruega, Suècia, Finlàndia i Dinamarca. A contunuació teniu el relat d'aquest viatge.

Del 18 d'agost al 13 de setembre de 2008.

Día 1: Vilassar de Mar - Mannheim (1.245 km)
Día 2: Mannheim - Copenhague (882 km)
Día 3: Copenhague
Día 4: Copenhague - Estocolm (636 km)
Día 5: Estocolm
Día 6: Estocolm - Miljoguide (760 km)
Día 7: Miljoguide - Rovaniemi (526 km)
Día 8: Rovaniemi - Inari (475 km)
Día 9: Inari - Nordkapp (417 km)
Día 10: Nordkapp - Tromso (560 km)
Día 11: Tromso - Tranoybotn (336 km)
Día 12: Tranoybotn - Andenes (298 km)
Día 13: Andenes - Svolvaer (245 km)
Día 14: Svolvaer - Moskenes (232 km)
Día 15: Moskenes - Sakshuag (670 km)
Día 16: Sakshuag - Afarnes (447 km)
Día 17: Afarnes - Geiranger (178 km)
Día 18: Geiranger - Stryn - Lom (358 km)
Día 19: Lom - Hafslo (355 km)
Día 20: Hafslo - Vik - Bergen (337 km)
Día 21: Bergen - Ringoy (168 km)
Día 22: Ringoy - Tau (290 km)
Día 23: Tau - Thisted (196 km)
Día 24: Thisted - Flensburg (294 km)
Día 25: Flensburg - Mulhouse (960 km)
Día 26: Mulhouse - Vilassar de Mar (999 km)

Total de quilòmetres recorreguts: 11.854 km

Nivell de vida

El nivell de vida és molt alt. Si bé a Dinamarca, Suècia i Finlàndia no es nota massa el canvi respecte Alemanya o França, el pas a Noruega trenca motllos. Val la pena portar el cotxe carregat de menjar amb fruita fresca, menjar al buit o en conserva i un mínim de coberts. Només com a exemple, les peces de fruita es venen per unitats i una cervesa al súper costa 3 €. La moneda a Noruega és la corona (NOK) i el canvi aproximat és de 1 € = 9 NOK.

Allotjament

Per allotjar-nos fem reserva prèvia pels dies de ruta i a les grans ciutats (Mannheim, Copenhague, Estocolm, Thisted i Mulhouse), mentre que la resta de nits busquem càmping segons es presenti. Trobem que hi ha molta oferta de càmping i, excepte en 3 llocs, sempre hem pogut dormir en un hytte. Els hytte són petites casetes de fusta amb capacitat per a 4 persones en 2 lliteres, nevera i una placa elèctrica amb 2 focs dins d'un mateix espai i un petit porxo exterior. El preu mig ha estat de 350 NOK per dia i trobem que són una molt bona opció. Si trieu aquest tipus d'allotjament, no oblideu una funda de llit i el sac de dormir ja que els hytte no tenen llençols i has de llogar-los apart si no els portes. Com a recurs alternatiu, porteu també tenda de campanya, ja que us permetrà passar-hi nit si no hi ha una hytte disponible.

Els preus del gasoil són molt similars a tota Europa (1,55 €/l), excepte a Noruega (12,50 NOK/l) i als voltants de Nordkapp (més de 14 NOK/l). En general és fàcil trobar benzinera, encara que cap al nord estan bastant més espaiades. Ens hem mogut en un Renault Scenic i per fer els 11.854 km hem tingut un consum de 616 litres de gasoil. Com avantatja, a partir d'Alemanya ja no es troba cap peatge d'autopista. Suècia i Finlàndia tenen una bona xarxa de carreteres, amb pocs trams d'autopista i a Noruega les autopistes són inexistents. Per contra, visitar Noruega implica travessar nombrosos túnels de peatge i agafar força ferris. Respecte especial mereixen les limitacions de velocitat, amb gran quantitat de radars fixes i mòbils per vigilar-ho.

El transport per ferri el tenen molt ben resolt. Durant el nostre viatge hem agafat 24 ferris i els temps d'espera han estat molt baixos i, si bé en algun dels trajectes més llargs es hem hagut d'esperar uns 30 minuts, normalment el pas entre fiords és constant. Només pels ferris de llarg recorregut, com el pas a Lofoten, cal vigilar horaris i per la tornada de Noruega a Dinamarca (Egersund-Hanstholm) havíem fet una reserva prèvia a Internet.

Guia de viatge

Comprem la Lonely Planet d'Escandinàvia, gens aconsellable i amb moltes recomanacions cares (així qualsevol...), i acabem fent molt més cas d'una Trotamundos d'edició antiga de la biblioteca. També resulta molt aconsellable contactar amb l'ambaixada de Noruega, ja que faciliten molta informació útil.

Per guiar-nos portem plànols de carreteres de Noruega, enviats per l'ambaixada i un GPS amb els plànols d'Escandinàvia i carreteres principals d'Europa. L'opció GPS facilita especialment els passos per cuitats grans i algun enllaç de ferri.

DIARI DE VIATGE A ESCANDINÀVIA I EL CAP NORD

VIATGE EN COTXE A ESCANDINÀVIA I EL CAP NORD

Dia nº 1: VILASSAR DE MAR - MANNHEIM

El dia es presenta llarg. Sortim a les 5 del matí per trobar poc trànsit i creuem França sense complicacions, tot dinant en una àrea de descans. Entrant a Alemanya notem un augment del volum de cotxes i alguna petita retenció. La falta de limitació de velocitat fa que t'adelantin cotxes extremadament ràpids i demana una atenció especial dels retrovisors a l'hora de canviar de carril. Arribem a Mannheim cap a les 17:30 i ens quedem a l'hotelIbis Budget Mannheimimage que prèviament ja havíem reservat.

Dia nº 2: MANNHEIM - COPENHAGUE

Sortim a les 6 del matí direcció Frankfurt i aprofitem per fer kilòmetres sense trànsit. Cap a les 13 h. arribem a Puttgarden per agafar el primer ferri. Després d'uns 20 minuts d'espera embarquem per fer una travessa de 45 minuts i entrar a Dinamarca.

Copenhague

Continuem per carretera, limitada a 110 km/h, fins arribar a Copenhague. Després de deixar l'equipatge al Danhostel Amager, aprofitem el que queda de tarda per anar al barri de Christiania. Un petit xàfec ens adverteix de que cal anar preparats per a la resta de dies.

Dia nº 3: COPENHAGUE

El sol ens desperta més aviat del que volíem. Són les 6 i semblen les 11. Agafem el metro i anem cap al centre de Copenhague. Seguim el citywalk que proposa el plànol i anem trobant tot el que la guia recomana visitar. Comencem a la plaça Kongens Nytorv i seguim els canals fins la plaça del Palau d'Amalienborg i l'església de marbre, per continuar direcció al Kastellet fins trobar la Den lille havfrue, més coneguda com "la sireneta". Visitem els jardins de Rosenborg Have i seguim pels carrers del centre de la ciutat fins arribar a la catedral i la plaça de l'ajuntament.

Dinem al Huset Med Det Grønne Træ, molt agradable pel fet de servir cuina danesa a preu raonable i triem un frokostpausen (que porta una mica de tot) i frikadeller med kartoffelsalat (pilotes de carn daneses amb amanida de patata) amb una bona cervesa Tuborg. Per la tarda completem la caminada i tornem ben cansats al hostel. El temps ha estat molt canviant i ens ha arribant a ploure 3 vegades, però hem pogut veure tot el que volíem.

Dia nº 4: COPENHAGUE - ESTOCOLM

Sortim ben aviat de Copenhague i a les 9:00 ja estem a Helsingor. Fem una volta pel casc antic i pel castell i a les 10 agafem el ferri. El trànsit de vaixells entre els Dinamarca i Suècia és constant i no ens hem d'esperar gens.

Al cap de 15 minuts entrem a Suècia. L'autopista es gratuïta i convida a superar els 110 km/h, però la gent és molt respectuosa i quasi tothom manté el límit. Parem a dinar en una àrea de picnic magníficament equipada i neta, fins i tot millor que les franceses.

El temps continua molt canviant, amb petits ruixats i estones de sol fins arribar a l'hotel Ibis Stockholm Spanga d'Estocolm a les 18 h. Ens adonem que aquest hotel està molt ben ubicat per a gent de pas, a peu d'autopista i amb el metro a només 5 minuts.

Dia nº 5: ESTOCOLM

Agafem el metro i amb un trajecte d'un quart d'hora arribem fins al centre d'Estocolm. Canviem diners al forex de l'estació central i per evitar aglomeracions comencem la visita a primera hora per Gamla Stan, o ciutat vella, entrem al palau Kunliga Slottet. Desprès recorrem la zona de costa de l'illa principal i en arribem també fins al Galarparken a l'illa de Djurgarden. El temps ha estat bo i només hem tingut núvols i pluja feble al final de la tarda.

Dia nº 6: ESTOCOLM - MILJOGUIDE

Travessem Estocolm amb les cues dels qui comencen la setmana treballant i anem fins Upsala per veure el castell i la catedral. Trobem que és una parada perfectament prescindible. Continuem ruta per una carretera amb bon pis que alterna entre 1 i 2 carrils que ens permet avançar a bon ritme entre boscos i llacs.

Per la tarda trobem boira i pluja, així que decidim aprofitar per allargar la ruta fins arribar a uns 80 km per sobre d'Umea. Ens quedem en una cabaneta de fusta vermella del càmping Lufta a Miljoguide.

Dia nº 7: MILJOGUIDE - ROVANIEMI

Sortim a les 7 amb una pluja fina que ens acompanyarà tot el matí. A l'alçada de Lulea ens desviem per veure el Gamlestad, un conjunt medieval de cases de fusta vermelles molt fotogèniques, Patrimoni de la Unesco. Al migdia creuem a Finlàndia i, tot i les bones carreteres, les limitacions continues i els radars ens fan alentir la marxa.

Arribem a Rovaniemi i anem directes al complex de Sta Claus, a la línea del cercle polar àrtic, un bon muntatge per passar-ho com nens petits. A l'oficina postal oficial de Sta Claus coneixem a la Cristina de Vic, la qual ens dóna informació de confiança i també ens comenta que tenen muntat un negoci per fer excursions, visitable a Arctic Traveller. Ens allotgem al Hostel Rudolf, una bona opció donats els preus de la zona.

Dia nº 8: ROMANIEVI - INARI
Ramat de rens

Ens adonem que a Finlàndia van 1 hora avançat, així que sortim cap a les 8 h. Anem fent kilòmetres i de sobte ens sorprèn el primer ramat de rens: aprofitem per fer unes quantes fotos. Cal vigilar molt perquè els rens són imprevisibles i poden creuar en qualsevol moment, sent la principal causa d'accidents.

A Sodankyla visitem l'església més antiga de Lapònia. Segons avancem el paisatge canvia gradualment, sempre espectacular però, per la seva amplitud, mai es deixa captar amb la càmera. Apart dels rens, un altre company inseparable de viatge són els mosquits.

En arribar a Inari volíem entrar al museu Siida per veure i conèixer la cultura sami i veure un audiovisual d'aurores boreals, però ens diuen que la sala és plena per a la ultima projecció i optem per no entrar. Sopem a l'Hotel Inari un estofat de ren amb puré (karistys) i pizza de ren amb cervesa Lapin Kulta. Fem nit al Hostel Vasatokka, uns 10 km al nord d'Inari. Hem tingut bon temps i 24 hores de llum.

Dia nº 9: INARI - NORDKAPP

Pel mati fem una excursió de 4,5 km fins Eramaakirkko, recorrent un paisatge de tundra entre llacs i rierols. A mig matí sortim cap a Kaskoroscop, on visitem el Sapmi Park i el parlament sami. A mesura que avancem els arbres són més escassos i el paisatge es torna més abrupte. La carretera continua sent bastant bona fins creuar a Noruega, on passa a ser molt més estreta i revirada. Just abans de creuar la frontera aprofitem per emplenar el dipòsit fins a dalt.

El camí fins al Nordkapp es fa llarg i augmenta el trànsit i les autocaravanes. Per arribar al Nordkapp prenem un túnel submarí d'un 6 km que ens porta a l'illa de Magerøya, que ens comença a mostrar que a Noruega tenen les comunicacions molt més controlades del que sembla. Ens quedem al Mini Pris Motellet de Skarsvag. Quasi tot el dia hem tingut pluja, cosa que ha fet que tot el paisatge tingui una aparença molt poc acollidora.

Dia nº 10: NORDKAPP - TROMSO

En llevem a les 5 de matí amb la il·lusió de veure que no plou. Esmorzem i anem fins al Nordkapp. Segons la carretera va agafant alçada, la temperatura baixa als 5°C i comencem a trobar boira. En arribar a l'entrada la boira és espessa i no es veu res. Parlem amb el vigilant i el convencem per a que ens deixi passar 5 minuts sense haver de pagar les 200 corones, així que fem les fotos de rigor i ens en tornem. El temps dolent encara ha fet que l'illa sembli més dura i no ens imaginem com pot ser a l'hivern.

Abandonem Nordkapp i prenem l'E6 en direcció sud per una successió d'altiplans desolats i fiords. El trànsit, les limitacions de velocitat, el temps ennuvolat i les corbes fan que el trajecte sigui molt pesat. En arribar a Olderdalen enllacem 2 ferris per estalviar-nos més de 100 km i finalment arribem a Tromso cap a les 9 de la nit. Tot està ple, així que plantem tenda al càmping Tromso passades les 11 de la nit. Per fi veiem el sol de mitjanit.

Dia nº 11: TROMSO - TRANOYBOTN

Aconseguim dormir fins les 7:30, tot un record, i comencem el dia veient la catedral àrtica i el molt interessant museu Tromso, on veiem un audiovisual d'aurores boreals i una explicació de com es formen. Després anem a Polaria i disfrutem amb una pel·lícula panoràmica sobre les illes Svalbard.

A migdia sortim en direcció sud cap a Finnsnes i ens quedem en una hytte al càmping Tranoybotn. Per després de sopar ens recomanen fer una petita excursió fins Rodsand, on acabem el dia mirant el sol de mitjanit reflectit al mar.

Dia nº 12: TRANOYBOTN - ANDENES
Bergsbotn

De camí a Grillefjord, ens han recomanat passar per la 862 en direcció a Berg, on trobem una vista espectacular del Bergsfjorden. Ben puntual, agafem el ferri a les 11:00 i en poc més de 2 hores ens plantem a Andenes.

Anem al Whale Safari i ens apuntem per fer la primera sortida per l'endemà.

Agafem un hytte al càmping Stave que té unes petites piscines exteriors a 38°C, però amb una temperatura exterior de 8°C se'ns treuen les ganes de provar-ho.

Per la tarda ens dediquem a recórrer l'illa, descobrint que, tret de les platges de sorra blanca, no té massa interès. Tot i ser un diumenge d'estiu l'animació pels carrers d'Andenes és nul·la.

Dia nº 13: ANDENES - SVOLVAER

Pel matí fem el safari de balenes. Comencem veient un audiovisual de la vida salvatge al nord de Noruega i després ens fan una xerrada molt interessant sobre les balenes, amb explicació a peu d'un esquelet complert de catxalot que ens fa aprendre força coses d'aquests animals. Dues hores més tard agafem el vaixell i ens endinsem 20 km fins trobar un primer grup de balenes bastant llunyà. La recerca la fan amb micròfons submarins i finalment podem veure dues balenes a menys de 50 metres. Trobem que la gent del Whalesafari té un molt bon muntatge i la sortida ens satisfà força, encara que el preu de 795 NOK no deixa ganes de repetir. Tot i el bon dia, al vaixell es passa fred i la sopa calenta a la que et conviden senta de meravella.

Per la tarda ens dirigim a Lofoten agafant el ferri de Melbu a Fiskesbol. Per sopar comprem al supermercat un filet de balena que ens cuinem al hytte de Svolvaer acompanyat d'una cervesa Mack de Tromso.

Dia nº 14: ILLES LOFOTEN
Lofoten Reine

Ens toca un dia ennuvolat, però agraïm que no plou.

Recorrem totes les illes d'est a oest, des de Henningsvaer fins a A, tot parant a cada racó que ens agrada.

El conjunt d'illes és magnífic i cada vista és de postal.

Passant per Borg visitem el museu Viking.

Ens allotgem al Rorbu d'en Jakobsen, al port de Moskenes, molt a prop de la sortida del ferri.

Dia nº 15: MOSKENES - SAKSHUAG

Agafem el Hurtigruten que surt a les 6 per arribar a Bodo a les 9:30. Comencem a fer kilòmetres per una carretera que va agafant alçada fins arribar a la línea del cercle polar àrtic, on trobem un muntatge molt més reduït que a la banda finesa, però amb un paisatge més autèntic.

Després d'aquest punt, tot canvia dràsticament i la resta de camí la fem entre boscos, rius i llacs. Fem una parada a la cascada de Laksforsen, al costat de Mosjoen, i un petit passeig al costat del riu passat Nasskogen. Ens quedem en un hytte a peu de fiord, al càmping Koa de Sakshuag, a uns 100 km de Trondheim. Hem tingut molt bon temps tot el dia, poc trànsit i carreteres bastant bones.

Dia nº 16: SAKSHUAG - AFARNES

Arribem a Trondheim i dediquem 2 hores i mitja per visitar la ciutat. Desprès sortim direcció Kristiansund, tot agafant un ferri i entrant a la ciutat per un túnel de peatge de 5,5 km que passa per sota del mar. Kristiansund no té res de bonic, però aprofitem per comprar unes gambes que venen directament des d'un vaixell a la zona del port i agafem un ferri que ens porta fins Nordoyane.

Passem per la carretera Atlàntica, envoltats d'illetes i turistes. Com se'ns fa tard, optem per no passar per Molde i agafar directament el ferri a Solsnes. A l'arribada ens desviem a l'esquerra per trobar el càmping d'Afarnes, on trobem un hytte molt acollidor i gaudir d'un sopar a base de gambes.

Dia nº 17: AFARNES - GEIRANGER

Sortim cap a les 7 del matí per evitar multituds i fem l'espectacular carretera dels Trolls per desprès enllaçar amb el ferri de Linge a Eisdal i prendre la igualment impressionant carretera de l'àguila que ens porta fins a Geiranger.

Agafem hytte al càmping Homlong i per la tarda prenem la línia turística del ferri a Hellesylt. Tot i ser un ferri "de línia", el viatge es fa a baixa velocitat i permet gaudir del magnífic Geirangerfjord des de les cadires a coberta. Cal vigilar la tornada, ja que l'últim ferri surt a les 7.

Dia nº 18: GEIRANGER - LOM
Norsida i Nos

Sortim de Geiranger per anar al mirador de Dalsnibba i continuem ruta fins arribar a Stryn, on ens recomanen fer una caminada d'1 hora per anar a la llengua de la glacera Bodalsbreen. En arribar a Bodal aprofitem per comprar maduixes a una paradeta a peu de carretera i dinem de picnic. Desprès fem visita a Nos i Nordsida per la 613, però no trobem les vistes tant espectaculars com diu la guia.

Tornem en direcció a Lom per la Gamlestrynefjellsvegen 258, que resulta ser una pista molt espectacular i amb molt bon pis, travessant llacs gelats i bones extensions nevades.

Arribem a Lom i aprofitem la bona llum de tarda per fer fotos de l'església. Ens allotgem a un hytte particular que trobem per una indicació a la carretera, tot un luxe, amb uns 60 m2 i terriblement acollidor, resultant ser el millor del viatge. Portem uns quants dies de molt bon temps i continuem creuant els dits.

Dia nº 19: LOM - HAFSLO
Urnes

Visitem Lom, amb una imatge molt turística on solament destaca la seva església de fusta.

Prenem la carretera 55, recorrent paisatges amb molta neu, llacs gelats i muntanyes, per després baixar fins al Sognefjord.

Visitem les esglésies de Gaupne i agafem el ferri a Urnes per veure l'església.

De tornada tenim temps per anar a la glacera Nigardsbreen.

Hem tingut un dia radiant fins que ens agafa la pluja tornant de la glacera. Les pedres de granit es tornen tremendament relliscoses i, a part d'acabar ben xops, també ens emportem una pelada al colze, però tot i això la caminada ha valgut la pena.

Dormim en un senzill hytte del càmping Lyngmo, a Hafslo.

Dia nº 20: HAFSLO - ARNA (BERGEN)

Arribem a Kaupanger amb el temps just per fer 4 fotos a l'església i agafar el ferri a Flam, tot recorrent l'Aurlandsfjord. En arribar a Flam visitem el museu del ferrocarril i fem un tros de la carretera a Myrdal per seguir el recorregut del tren. Seguim per carretera fins Gudvanger i travessem un túnel de 11,4 km. A la sortida del poble prenem una carretera secundaria que passa per sobre el túnel i trobem espectaculars vistes de cascades i paisatge d'alçada.

Ens desviem per anar a Vik i veure la església de Hopperstad, però la trobem en rehabilitació, tota plena de bastides. Tota una llàstima després de fer 40 km i tornem direcció a Bergen. Seguint la carretera de Voss a Bergen està plena de túnels, amb pobles sense interès i no es troba cap càmping fins arribar a Arna, a les afores de Bergen. Tot i que el càmping està ple, ens deixen plantar la tenda de campanya per passar la nit.

Dia nº 21: BERGEN - RINGOY

Prenem el tren a l'estació d'Arna i en 10 minuts escassos arribem a Bergen, sense preocupacions d'aparcament ni peatges d'entrada i ens dediquem a visitar la zona del port, les casetes velles del Bryggen i la zona antiga que envolta la Korskirken. Pugem a peu fins al mirador de Floyen, a 320 m d'alçada, que ofereix unes bones vistes de la ciutat.

Resulta inevitable resistir-se a comprar peix a les paradetes del port. Trobem molts nois de Girona i un d'Alcarràs que aprofiten l'estiu per fer de venedors, cosa que fa que puguis comprar amb més confiança. També preparen uns plats de peix fumat, gambes i king Crabb que resulten una excel·lent solució per dinar. Els preus no són barats, però el gust del salmó i la resta d'exquisideses tampoc tenen res a veure. Per la tarda sortim amb el cotxe en direcció al Hardangerfjord i el creuem en ferri des de Bruravik. Ens queden a dormir en un hytte al Ringoy Gard, al peu mateix del fiord i a un pas de Lofthus.

Dia nº 22: RINGOY - TAU

Seguim direcció sud per la 13 i passem per poblets molt agrícoles, com Lofthus. Tot el recorregut per la banda dreta del fiord és molt agradable i la carretera travessa paisatges espectaculars i multitud de salts d'aigua. A Roldal ens desviem per visitar l'església de fusta i després agafem el ferri a Nesvik per arribar a Tau, on deixem el cotxe i fem una escapada amb el ferri fins Stavanger. En dues hores fem una visita ràpida per les cases de fusta del casc antic i veiem una exposició de fotos d'animals de Steve Bloom. De tornada a Tau ens dediquem a buscar càmping, però trobem tots els hytte ocupats, així que plantem tenda en un càmping de Jorpeland.

Dia nº 23: TAU - THISTED
Preikestolen

Ens aixequem ben aviat i a les 7 comencem la pujada al Preikestolen. Són 3,8 km i 334 metres de desnivell que, tot i pujar bastant lents, convertim les 2 hores anunciades en una i mitja.

En arribar a dalt només hi ha cinc persones i podem fer-nos fotos tranquil·lament amb una altra parella de Vitoria. Cap a les 9:30 comencem la baixada i el volum de gent que trobem comença a augmentar fins a convertir-se en una filera que avança lentament. Llavors entenem les 2 hores que s'anuncien a la guia.

Amb el cotxe sec de benzina anem fins a Egersund per agafar el ferri de les 15:30 h que havíem reservat abans de sortir.

Després de 8 hores de trajecte arribem a Hanstholm i anem fins a Thisted, on tenim el Danhostel que també havíem reservat.

Dia nº 24: THISTED - FLENSBURG

Recorrem Dinamarca en direcció sud envoltats d'un paisatge completament pla. Com que anem ve de temps, passem per Ahrus per a visitar-la, però no aconseguim descobrir-hi cap racó especial. Continuem viatge cap a Alemanya, fins arribar a Flensburg, on aprofitem per fer una visita familiar. Sopem a una típica cerveseria alemanya, la Schweinebraten i provem l'schnitzel i una cervesa de blat que anomenen weizenbier.

Dia nº 25: FLENSBURG - MULHOUSE

Dia de ruta per autopistes gratuïtes, amb molt trànsit i velocitats elevades. Per sort, el bon temps ens acompanya i circulem amb tranquil·litat. Dormim a l'hotel F1 Mulhouse Centre Ouest de la ciutat francesa de Mulhouse.

Dia nº 26: MULHOUSE - VILASSAR DE MAR

Sortint de Mulhouse agafem pluja fins el migdia. Continuem amb molt trànsit per la quantitat de gent que comença vacances i busca el sol del sud d'Europa.

Per passar Lyon triguem més d'una hora. Cap a les 8 de la tarda arribem a Vilassar de Mar i posem fi a les vacances.

Relat d'un viatge de 13 dies per Noruega - Pep Torras & Maria Viladecans [2016]
Viatge al Cap Nord en autocaravana - Jaume Rovira Colomer & Araceli Soler Vendrell [2007]