puntExcursions > Tarragona > el Baix Ebre > Del coll de la Carrasqueta a les coves del Vidre i de les Avellanes pel Marturi

EL BAIX EBRE

Del coll de la Carrasqueta a les coves del Vidre i de les Avellanes pel Marturi

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +650 m. / -650 m.
Inici / final Inici / final: Coll de la Carrasqueta, Roquetes
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.80146000, 0.32582000
Interès Interès: Natura

Aquesta ruta a peu ens permetrà gaudir del vessant est del Parc Natural dels Ports, amb vistes panoràmiques a la vall de l'Ebre, el seu delta i la Mediterrània.

Després passarem al vessant oest, on creuarem per les ombries de boscos de pi roig, amb panoràmiques de l'interior del massís i de les terres de la comarca del Matarranya (Terol).

L'itinerari s'emmarca en un dels paratges naturals més importants de Catalunya pel que fa a la seva conservació i singularitat orogràfica, de flora i fauna, i paisatgística, declarat Parc Natural el juny de 2001.

L'única dificultat de la ruta poden ser les cruïlles: cal no precipitar-se i parar atenció a les indicacions i al mapa cartogràfic.

A continuació descrivim l'accés en cotxe al lloc d'inici de l'excursió, fet des de la població de Roquetes (a on s'arriba per la T-341 des de Tortosa). Recorregut total en cotxe: 44 km, anada i tornada:

Km 0. Carretera de Roquetes als Reguers (la T-342). Km 4. S'agafa un trencall a l'esquerra per pujar al mont Caro. Km 14. Font del Caragol i monument a la cabra salvatge. Magnífiques panoràmiques de la vall de l'Ebre. Km 19. A l'esquerra es troba la carretera que condueix al cim del Caro (1447 m). Es continua a la dreta i es passa per la urbanització dels Ports deixant, a mà dreta, el Restaurant Pous de la Neu, el refugi del Caro (UEC) i, a l'esquerra, el Restaurant de l'Esquirol. Km 21,8. S'arriba a una cruïlla i es pren el trencall de l'esquerra (és la pista forestal de Fredes a Beseit). Km 22. De seguida, s'accedeix al coll de la Carrasqueta. Es deixa el cotxe a l'esplanada per iniciar l'itinerari a peu

Un cop al Coll de la Carrasqueta es pren el sender senyalitzat com a GR 7 en direcció a Fredes.