puntExcursions > Tarragona > el Baix Ebre > De l'Ampolla a la Bassa de les Olles i lo Goleró en bicicleta

EL BAIX EBRE

De l'Ampolla a la Bassa de les Olles i lo Goleró en bicicleta

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +0 m. / -0 m.
Inici / final Inici / final: Plaça González Isla (L'Ampolla)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.81257479, 0.71107620
Interès Interès: Natura / Esport
Tipologia Tipologia: Ruta fàcil amb BTT

La diversitat biològica de les espècies del Parc Natural del Delta de l'Ebre i la gran riquesa de l'entorn fan d'aquesta extensa àrea un dels aiguamolls més importants de la península Ibèrica. És, a més, una zona d'acollida de nombroses espècies d'aus migratòries en el seu llarg viatge entre Àfrica i Europa.

La zona d'especial protecció de la Bassa de les Olles i lo Goleró és un espai privilegiat on la vida natural discorre harmònicament enmig de l'explotació dels recursos agraris i pesquers.

Per a poder observar les aus adequadament es recomana portar prismàtics i/o càmeres fotogràfiques amb un bon teleobjectiu.

Aquest itinerari en BTT té el seu inici a la petita població de l'Ampolla. Per accedir-hi des de Tortosa, es pren la carretera C-42, després la N-235 i es desemboca a la N-340 a l'alçada de l'Aldea, on cal girar a l'esquerra i seguir durant 9 km en direcció a Tarragona. També s'hi pot arribar per l'autopista AP-7 (sortida de l'Ampolla, km 309).

Comencem el recorregut a la Plaça González Isla, al passeig Marítim de l'Ampolla, on hi ha un punt d'informació. Se surt pel passeig cap al sud-oest en direcció a Camarles tenint el mar a mà esquerra.

Se segueixen les marques blanques i vermelles del sender de gran recorregut GR 92. De seguida es pren un carril bici que discorre entre la carretera de Camarles i la platja.

Zona de lo Goleró, prop de L'Ampolla

Al cap de 2,15 km arribem a una rotonda, on deixarem la carretera a la dreta i continuarem a l'esquerra per una pista que voreja la platja de l'Arenal.

En aquest punt s'entra al Parc Natural del Delta de l'Ebre. El terreny esdevé sorrenc i, de vegades, dificulta la marxa amb la bicicleta.

En el km 3,27 de la ruta arribem a la Bassa de les Olles. Aquí hi ha una torre mirador que permet observar la bassa i el seu entorn. Es continua cap al sud-est creuant els recs de desguàs (goles) per un pont de fusta i per sobre d'unes rescloses de ciment. Es prossegueix per un camí de carro.

Transcorreguts 4,97 km arribem a l'alçada de lo Goleró, un antic braç del riu Ebre, ara canalitzat, que uneix el riu amb la badia del Fangar. El camí gira a la dreta en angle recte i es dirigeix cap al sud-oest per una pista asfaltada que discorre entre camps d'arròs tot mantenint el canal a mà esquerra.

En el km 6,61 creuem el canal per un pont girant a l'esquerra, després girem a ponent i es torna a travessar el canal. Es prossegueix per la pista asfaltada, ara en direcció nord-oest.

Al cap de 8,10 km desembocarem a la carretera TV-3401, que es pren a la dreta en direcció a l'Ampolla. Al següent encreuament (km 10), deixem la carretera i seguim recte cap a l'Ampolla.

Set-cents metres més enllà, es torna a la rotonda del principi de l'itinerari on hi ha el carril bici, que es reprèn fins al punt d'inici de l'itinerari, la plaça Gonzàlez Isla de l'Ampolla, i on finalitza aquesta ruta.