Viatgeaddictes
puntExcursions > Lleida > L'Alt Urgell > Ruta a peu pel canyó de Valldarques i el seu entorn

RUTES L'ALT URGELL

Ruta a peu pel canyó de Valldarques i el seu entorn

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 2 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +300 m. / -300 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Mas Sobre-roca, Coll de Nargó
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura

El poc conegut canyó de Valldarques, situat al terme municipal de Coll de Nargó, al sud de la comarca de l'Alt Urgell, és tot un tresor de petites riqueses arquitectòniques i, sobretot, naturals com salts d'aigua, espadats i magnífiques rouredes.

Al km 29,5 de la carretera L-511, que va de Coll de Nargó a Isona, hi ha un revolt a l'esquerra del qual, cap al sud, baixa una pista que en 200 m porta al mas Sobre-roca, a 1.025 m d'altitud (a Coll de Nargó, s'accedeix des de la Seu d'Urgell per la carretera N-260 i la C-14 en direcció a Oliana).

És una casa rural, com diu el seu nom, estratègicament situada sobre el cingle que domina tot l'engorjat de Valldarques.

Cal estacionar el vehicle en l'ampli espai que hi ha a l'inici de la pista i dirigir-se a peu al mas Sobre-roca; 20 m abans d'arribar-hi, cal prendre el camí senyalitzat que surt a la dreta (sud-oest). En un moment, es baixa fins a la part superior del cingle (cal parar compte), just on hi ha una torre de la xarxa elèctrica (1.005 m). A l'esquerra, per un petit barranc que trenca el cingle, baixa fortament un camí empedrat en el qual, a mig camí, surt a la dreta (cota 982 m) un altre camí planer pel qual es retornarà al final de la ruta.

Els punts d'interès són el Mas de Sobre-roca, el castell de la Torre de la Vila, el Solans, el salt d'aigua del Boter, l'església romànica de Santa Maria de Remolins, el riu de Cal Corredor, Cal Sastre, Valldarques, i l'església de Sant Romà, tots ells a Coll de Nargó.