puntExcursions > Lleida > el Pallars Sobirà > Itinerari de Canemassos: de Llagunes a la font de Canemassos

EL PALLARS SOBIRÀ

Itinerari de Canemassos: de Llagunes a la font de Canemassos

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Temps efectiu Temps efectiu: 42 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +65 m. / -65 m
Inici / final Inici / final: Llagunes
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.36935270, 1.19047084
Interès Interès: Natura

Curta i bonica passejada circular per l'obaga de Llagunes, situada al Parc Natural de l'Alt Pirineu, que voreja els flancs del riu del Cantó fins a la font de Canemassos.

Camí obligat en l'antigor per a comerciants i ramaders per anar de Sort a la Seu d'Urgell.

Prop de Llagunes es pot visitar el poblat de Santa Creu, amb una seqüència evolutiva d'utilització ininterrompuda des de l'edat del bronze fins a l'alta edat mitjana, quan l'assentament es desplaçà a l'actual poble de Llagunes.

Per arribar a Llagunes s'ha de prendre la carretera N-260 fins al km 268, entre Sort i el Port del Cantó, on s'agafa un trencall (sud-est) que hi duu en poc més d'un quilòmetre. Just a l'entrada del poble hi ha una esplanada amb uns rètols indicatius on es pot aparcar i comença la ruta.

Un cop a Llagunes, situat a 1.297 metres d'alçada, se surt de l'extrem est de l'esplanada baixant per un sender en direcció sud-est.

Tots els punts d'interès de la ruta proposada es troben al terme municipal de Llagunes: el Parc Natural de l'Alt Pirineu, nucli de Llagunes, poblat de Santa Creu, obaga de Llagunes, i riu del Cantó.