puntExcursions > Lleida > el Pallars Sobirà > De Tavascan a Lladorre passant per Aineto i Lleret

EL PALLARS SOBIRÀ

De Tavascan a Lladorre passant per Aineto i Lleret

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +400 m. / -484 m
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Tavascan / Lladorre
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.64388413, 1.25689243
Interès Interès: Natura

Ruta per l'alta vall de Cardós que recorre els petits i tradicionals pobles pirinencs de Tavascan, Aineto, Lleret i Lladorre.

Durant el trajecte, s'albiren també àmplies vistes panoràmiques del Parc Natural de l'Alt Pirineu que abasten des del port fronterer de Tavascan fins als cims més propers.

L'itinerari, que segueix les marques blanques i vermelles del sender de gran recorregut GR 11 fins a Lleret i després unes marques grogues circulars fins a Lladorre, s'inicia a Tavascan, població on es combinen edificis moderns amb les cases tradicionals i els pallers de pendents llosats. Compta també amb un bell pont romànic d'un sol arc.

El punt de sortida és a Tavascan. Per arribar-hi des de Sort, la capital comarcal, s'agafa la C-13 en direcció nord a la Guingueta d'Àneu i la Val d'Aran. Un cop a Llavorsí, es pren a llevant la carretera local L-504 fins a Tavascan.

Abans de començar l'excursió, caldrà deixar un vehicle de recollida a Lladorre.

Un cop a Tavascan se surt de la placeta arbrada que hi ha al costat de la carretera abans de creuar el pont. Es puja en direcció sud-oest pels carrers de la part alta del poble, on es pren el camí d'Aineto, senyalitzat amb les marques del GR 11, que es comença a enlairar suaument cap a ponent i després a migdia.