puntExcursions > Lleida > l'Alta Ribagorça > De la palanca de la Molina a l'estany de Llebreta per la vall de Sant Nicolau

L'ALTA RIBAGORÇA

De la palanca de la Molina a l'estany de Llebreta per la vall de Sant Nicolau

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +320 m. / -320 m.
Inici / final Inici / final: Aparcament de la Palanca de la Molina, Caldes de Boí
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.54458400, 0.84581200

Aquest és un itinerari que permet gaudir del vessant occidental del Parc Nacional d'Aigüestortes i estany de Sant Maurici, el primer i més important dels espais naturals protegits a Catalunya, de bellesa inigualable.

La ruta comença al Pont de Suert, des d'on cal anar cap al nord per la carretera N-230 i agafar-ne a la dreta la L-500 en direcció a Caldes de Boí.

Al voltant del punt quilomètric 17, hi ha una bifurcació: a mà dreta, per la L-501, s'arriba al poble de Boí, on hi ha la Casa del Parc Nacional, centre d'informació obert de dilluns a diumenge durant tot l'any, així com el servei de taxis 4x4 que pugen cap al Parc; a l'esquerra, la carretera continua en direcció a Caldes.

Poc abans, hi ha el desviament per agafar la pista que ens porta al punt de control del Parc i als aparcaments habilitats, des d'on sortirem a peu seguint els senyals grocs que indiquen el sender.

Des d'aquí anirem recorrent el Parc Nacional d'Aigüestortes i estany de Sant Maurici, la borda d'en Casós, la borda d'en Gaspar, l'ermita de Sant Nicolau i finalment l'estany de Llebreta.