puntExcursions > Lleida > el Pallars Sobirà > De Gerri de la Sal a Santa Maria de Gerri i a la Mare de Déu d'Arboló

EL PALLARS SOBIRÀ

De Gerri de la Sal a Santa Maria de Gerri i a la Mare de Déu d'Arboló

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +150 m. / -150 m
Inici / final Inici / final: Gerri de la Sal
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.32470733, 1.06583208
Interès Interès: Natura / Esport

El bonic poble de Gerri de la Sal, que conserva alguns vestigis de la seva vella estructura medieval, deu el seu nom a l'antiga explotació que es feia a les salines de les aigües d'una font del terme.

Al nucli antic de la vila, es troba l'edifici de la Casa de la Sal, del segle XVIII, que mostra el procés de preparació de la sal. L'excursió permet visitar també el monestir de Santa Maria de Gerri i el santuari de la Mare de Déu d'Arboló, situat a l'extrem meridional del Parc Natural de l'Alt Pirineu.

Per arribar a Gerri de la Sal des de Sort, es pren la N-260 en direcció sud-oest cap a la Pobla de Segur. S'inicia la caminada travessant el riu de la Noguera Pallaresa pel pont romànic del Monestir i, tot seguit es troba un rètol amb indicacions cap al monestir de Santa Maria de Gerri, 150 m a la dreta, i al santuari de la Mare de Déu d'Arboló, a l'esquerra.

Després d'una breu visita al primer, es continua cap al nord-est per aquest darrer trencall vorejant per un sender la riba oriental del riu. S'arriba al santuari de la Mare de Déu d'Arboló, ubicat en un mirador sobre la Noguera Pallaresa.

Allarguem la ruta una mica més seguint en direcció nord-est i baixant fins al pont penjant d'Arboló, que porta a la carretera N-260. Des d'aquí, es torna al punt de sortida pel mateix recorregut.