Viatgeaddictes
puntExcursions > Barcelona > L'Anoia > De Sant Martí de Tous a Sentfores i el saltant de la Fou de Tous

RUTES L'ANOIA

De Sant Martí de Tous a Sentfores i el saltant de la Fou de Tous

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +300 m. / -300 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Castell de Sant Martí de Tous
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment

Atractiu itinerari que visita el paratge natural de la Fou de Tous, un bell salt d'aigua present quan plou encaixonat entre parets de roca que conformen un entorn obac i humit que contrasta amb el paisatge circumdant, predominantment de secà. També es contempla l'ermita de la Mare de Déu de Sentfores, temple del s. XIV recentment restaurat.

En una hora i trenta minuts s'és a la fou, que és un paratge espectacular, amb un salt d'aigua de gairebé 25 metres d'alçada.

És un recorregut circular amb inici i final a Sant Martí de Tous. Per arribar-hi des d'Igualada cal agafar la carretera C-241 en direcció a Santa Coloma de Queralt fins a trencar a l'esquerra per la BV-2202 cap a Sant Martí de Tous. El vehicle es pot deixar estacionat a l'aparcament del Castell (452 m).

Pel camí d'aquesta ruta es visita l'ermita de la Mare de Déu de Sentfores, el Mirador de Sentfores, Can Vidal, La fou de Tous i el mas de l'Aubereda.