Bandera de Canadà

Escapada de 4 dies a l'illa Vancouver des de la ciutat de Vancouver

Jaume Rovira Colomer i Araceli Soler Vendrell
Published on Data viatge: 2018 | Publicat el 28/9/2018

Coincidint a la ciutat canadenca de Vancouver amb el desembarcament i final d'un creuer per l'Inner Passage (ruta costanera que transcorre per l'oest de la Colúmbia Britànica i pel sud-est d'Alaska) ens quedaven la resta d'aquell mateix dia i tres dies i mig més de temps lliure abans d'agafar el nostre vol de tornada a Barcelona.

Aquest es el relat de com vam aprofitar aquells pocs dies, per si serveix d'orientació a algun viatger en circumstàncies similars a les nostres.

En aquests pocs dies vam travessar en ferri l'Estret de Georgia des de Vancouver per anar fins a l'Illa Vancouver. Aquesta illa és la més gran de les moltes illes que hi ha en la costa oest d'Amèrica del Nord i en ella es troba la capital de la província de la Colúmbia Britànica, la ciutat de Victoria.

Del 25 al 29 d'agost del 2018.

Dia 0: ... - arribada a Vancouver i visita de la ciutat

Dia 1: Vancouver - Tsawwassen - Swartz Bay - Butchart Gardens - Victoria

Dia 2: Victoria - Duncan - Catedral Grove - Port Alberni

Dia 3: Port Alberni - Ucluelet - Pacific Rim N.P. - Tofino - Port Alberni

Dia 4: Port Alberni - Nanaimo - Tsawwassen - aeroport de Vancouver - ...

Diners

La moneda oficial al Canadà és el dòlar canadenc (abreujat com a C$ o CAD). El canvi aproximat en les dates d'aquest viatge era de 1 C$ = 0,66 € (veure canvi oficial actualitzat a l'enllaç Eur -> CAD).

Ferris. Per al trajecte d'anada i tornada a l'illa de Vancouver hem utilitzat els serveis de la companyia BC Ferries. Cal tenir en compte que en època alta els ferris van molt plens i cal reservar amb molta antelació.

Diari de viatge a l'illa Vancouver

Dia 0: Arribada a VANCOUVER i visita de la ciutat

La ciutat de Vancouver ens rep amb temps rúfol, de pluja i vent.

Com que, a sobre, és festiu, els museus o estan tancats o tanquen aviat i decidim que una bona manera de fer-se una idea de la ciutat és aprofitant el bus turístic, aquí anomenat Hop-on Hop-off.

Aquest bus té dues línies. La més interessant és la verda, que recorre l'Stanley Park i costa 49 C$, però pagant 55 C$ hi afegim l'altra línia, la blava, la qual va per algunes zones no coincidents amb la verda.

Els autobusos són antics i incòmodes. Se suposa que han de tenir explicacions amb auriculars en diversos idiomes, però molts no els tenen. I els que en tenen llavors la megafonia ambient en anglès sona tan forta que dificulta escoltar res pels auriculars.

Fem el molt petit recorregut en barca pel False Creek, entre els ponts Burrard Bridge i Granville Bridge.

També visitem l'interessant Public Market que hi ha a Grandville Island. Es compra menjar a qualsevol de les parades i podeu seure en unes cadires de lliure disposició.

Diu el prospecte de l'autobús turístic que els bitllets tenen una validesa de 24 hores. En el nostre cas els vam comprar a les 11 del matí, però en el document constaven les 8 del matí, amb la qual cosa no els vam poder aprofitar fins a les onze del matí del dia següent, tal com esperàvem. Els darrers autobusos surten de l'inici de línia cap a les 17 h. Així que cal comprovar l'hora que marqui el document de compra.

Amb el bus turístic ocupem el dia fins a les 18 h. Després ens quedem al barri típic de Gastown, on visitem l'original rellotge de vapor (Gastown Vancouver Steam Clock), sopem i anem passejant, passant per l'estació de tren Burrard Station, i el carrer Burrard, fins arribar a l'hotel.

Fem nit en l'hotel Sheraton Vancouver Wall Centre. Cal dir que un hotel d'aquest nivell no entraria mai dins les nostres possibilitats, però en aquest cas entra dins del pack del creuer que acabem de fer.

Dia 1: VANCOUVER - TSAWWASSEN - SWARTZ BAY - BUTCHART GARDENS - VICTORIA (92 km)

A primera hora del matí recollim un cotx de lloguer a la seu de la companyia Avisimage en el centre de la ciutat, en el nº 757 de Hornby St, als baixos de l'hotel Fairmont.

Imatge dels Butchart Gardens

L'havíem reservat amb antelació i ens costa 300 C$ per tres dies i mig de lloguer d'un vehicle tipus Golf, amb assegurança LDW (Loss Damage Waiver: franquícia per robatori o danys del cotxe), tot i que ens donen un Ford Kuga SUV pel mateix preu.

Ja amb el cotxe anem en direcció al moll de Tsawwassen, situat al sud de la ciutat de Vancouver.

El trajecte del ferri de BC Ferries a Swartz Bay a través de l'Estret de Georgia dura 1 hora i 30 minuts. El seu cost és de 101,9 C$ per a dues persones i el cotxe.

Del moll d'Swartz Bay, en l'extrem sud-est de l'illa de Vancouver, anem directament als Butchart Gardens (l'entrada costa 34,76 C$/persona). Aquests jardins van ser construïts l'any 1920 per Jennie Butchart. Són un objectiu digne de visitar. Calen unes dues hores per a visitar-los amb calma.

Seguim ruta cap a la ciutat de Victoria, la capital de la província canadenca de la Colúmbia Britànica.

El Parlament (Victoria)

El seu barri portuari té cases antigues, amb més encant, típicament britànic, que el de la ciutat de Vancouver.

També passegem pel moll, el Parlament, l'hotel Fairmont o el petit barri xinés de la ciutat de Victoria.

Sopem en l'Irish Times, un pub d'aire irlandès situat a la plaça Baluard Square.

Tenim reserva en l'hotel Island Travel Inn, al 1850 de Douglas St (107 C$ l'habitació doble).

És senzill, però està molt ben ubicat, prop del centre i del moll. Té aparcament al propi pati d'entrada.

Aquest motel és idèntic als motels que surten a les pel·lícules americanes.

Dia 2: VICTORIA - DUNCAN - CATEDRAL GROVE - PORT ALBERNI (226 km)

Sortim de Victoria i girem cap el nord per la ruta 19, la qual transcorre prop de la costa nord de l'illa.

Ruta dels tòtems (Duncan)

En bastants trams la R19 és una autovia de dos carrils per sentit, però sovint interrompuda per cruïlles amb semàfors que la converteixen en molt lenta.

Ens creuem amb camions que duen enormes troncs.

Entrem a Duncan, la ciutat dels tòtems. Passegem per la ruta dels tòtems, per a fotografiar-los.

Passat Parksville, girem cap a l'oest per la ruta 4.

La carretera, ara ja simple i de doble sentit, és d'un magnífic paisatge de muntanya, amb bosc des del mateix voral de la carretera i amb diversos llacs en el camí. El trànsit en aquesta carretera és molt intens.

El pi de Douglas (Catedral Grove)

En el punt en que la R4 arriba a l'extrem occidental del llac Cameron es troba l'entrada al parc Catedral Grove.

A banda i banda de l'aparcament del parc hi ha dos camins que es recorren passejant en uns 15 minuts cadascun.

El bosc de pins i cedres és esplèndid. En destaca un pi de Douglas, que té 76 metres d'alt, 9 metres de circumferència i asseguren que té 800 anys.

Seguim la mateixa carretera fins arribar a Port Alberni, un poble modern.

Sopem molt bé al Boomerangs Café, en el carrer Johnston nº 4833.

A Port Alberni tenim reserva per a dues nits en el Redford Motel, situat en el nº 3723 de Redford St. Paguem 198 C$ per les dues nits en una habitació doble. És un lloc molt agradable.

Dia 3: PORT ALBERNI - UCLUELET - PACIFIC RIM N.P. - TOFINO - PORT ALBERNI (282 km)

El far d'Ucluelet

Avui seguim la ruta del Pacific Rim National Park. A la bifurcació de la ruta 4 i la Tofino Ucluelet Hwy hi ha el Centre d'Interpretació d'aquest parc.

Cal tenir en compte que en el tram de 85 km de la R4 entre Port Alberni i Ucluelet no hi ha serveis de cap mena.

Ucluelet (abreujat "yuki" pels locals) es un petit poble ubicat sobre una petita península allargada.

En l'extrem d'aquesta península hi ha el far Amphitrite. Els dies de boira (molt freqüent en la zona), com avui, el far emet un senyal sonor.

Al voltant d'aquest far es pot seguir el Lighthouse Loop, un magnífic sender senyalitzat de 2,6 km de llargada, amb molts miradors sobre la retallada costa, i que es recorre en una hora.

Imatge del moll de Tofino

En la zona hi ha també altres senders sobre la costa: Artist Loops, Ancient Cedars & Rocky Bluffs, etc.

Seguim per la Ruta 4 fins a Tofino, un poble més turístic i més gran que el d'Ucluelet.

Aquí es fan rutes en barca a la recerca de balenes, d'óssos negres i de paisatges en hidroavioneta.

En la carretera de retorn a Port Alberni ens aturem en l'aparcament d'Schooner Cove i seguim el camí senyalitzat pel bosc que porta a Schooners Beach.

L'Schooners Trail té 1 km de recorregut i es triga uns 25 minuts en cada sentit per a recorre'l.

Recorrent l'Schooner Trail

Es tracta d'un trajecte completament llistonat, sobre passarel·les de fusta, que duu a la platja. Comptem 333 graons entre ascens i descens en cada sentit.

El bosc que travessa aquest sender, aquí majoritàriament de cedres, és magnífic.

Uns quilòmetres més endavant també ens aturem per a fer el Rainforest Trail, de bosc humit, amb dos camins a banda i banda de la carretera.

De tornada a Port Alberni anem a sopar novament al Boomerangs Café. Passem la segona nit al Redford Motel.

Dia 4: PORT ALBERNI - NANAIMO - TSAWWASSEN - AEROPORT DE VANCOUVER (140 km)

Des de Port Alberni retornem per la ruta 4 fins a Nanaimo, en la costa nord de l'illa. El ferri amb destinació a Tsawwassen, ja en el continent, surt de Duke Point i ens costa 201,4 C$. És un trajecte de 2 hores.

Des de Tsawwassen agafem la R99 i creuem Richmond, situat en l'illa Lulu, abans d'accedir a l'edifici de retorn de vehicles de lloguer de l'aeroport internacional de Vancouver. El recorregut total amb el cotxe ha estat de 740 km.

Des d'aquest aeroport agafem el vol de tornada a casa i donem per acabada aquesta breu escapada per l'illa de Vancouver, a la Columbia Britànica.

Relat i guia d'un viatge al sud del Quebec - Manel Cristóbal [2016]
Relat d'un viatge de 15 dies a la costa est del Canadà - David Crivillers i Judith Sánchez [2015]
Diari de viatge a l’est del Canadà - Dr. Maligne [2008]
Relat d’un viatge al Quebec, Ontàrio i Nova York - Xavier Almanza i Sílvia Terradas [2008]