Bandera de Canadà

CANADÀ

Diari de viatge a l'est del Canadà

Dr. Maligne
Published on Data viatge: 2008 | Publicat el 08/02/2010

Del 7 al 12 de març de 2008.

NOTA: Aquest viatge està pensat com a una extensió des de Nova York, per això l'iniciem i acabem en aquesta ciutat.

Dia 1: ... - Nova York - Poughkeepsie
Dia 2: Poughkeepsie - Québec City
Dia 3: Québec City
Dia 4: Québec City - Montréal
Dia 5: Montréal - Nova York - ...

Diners

El dòlar canadenc, que en aquests moments surt molt favorable amb el canvi a euros.

+ 110 € (allotjament 4 nits)
+ 100 € (cotxe de lloguer)
+ 120 € (menjar)
+ 20 € (altres)
= 350 € (total per persona)

Canadà comparteix amb els Estats Units la cultura del cotxe. Són països molt preparats per al cotxe. I llogar-ne un és barat. El transport públic és limitat a segons quines zones i requereix molt de temps per arribar allà on es vol. Nosaltres vam llogar-ne un a l'aeroport JFK de Nova York. Altra opció és llogar-lo abans de sortir de casa, per exemple a través del buscador eAlquilerdecoches.

Allotjament

Per internet hi ha molt bones ofertes d'hotels (per exemple a través del buscador Booking.com). Surt més car si comences la ruta i es pares quan estàs cansat, tot i que és una opció que el país et proporciona, ja que sempre hi ha motels correctes i barats a prop.

Al març al Canadà fa fred. Quan neva, però, això no implica que es paralitzi el país a les primeres quatre volves que cauen. No és una situació excepcional i estan més que preparats.

Seguretat

Canadà és un país molt segur.

Diferència horària

Catalunya té una diferència de sis hores més amb l'est del Canadà.

Guia de viatge

Utilitzem la Lonely Planet Canadá, en castellà.

DIARI DE VIATGE

Dies 1 i 2

A la tarda lloguem un cotxe a l'aeroport JFK de Nova York i comencem a sortir d'aquesta ciutat. Al cap d'una estona es posa a nevar intensament i decidim parar. Sortim de l'autopista i entrem al primer motel que trobem. El poble es diu Poughkeepsie i es troba encara a l'estat de Nova York. Ja portàvem molta estona de cotxe degut a les cues per sortir de Nova York i a la volta turística que ens va fer donar el navegador que vam llogar amb el cotxe.

Al dia següent seguim el camí cap a Québec City. Està tornant a nevar, però la sensació a l'autopista és d'absoluta normalitat. Ja hi ha camions preparats per escampar sal per evitar que qualli la neu.

Finalment arribem a Québec City. El fred és intens, però el més espectacular són les piles i piles de neu que hi ha per tot arreu. Els carrers estan bé i es pot circular, però tothom ha apilat la neu al davant de casa per a evitar que li tapi la sortida, tant de la porta com del garatge. És realment increïble. Dormim a l'Auberge du Littoral, a Beauport, al costat de Québec City.

Dia 3

Anem a visitar les catarates de Montmorency, completament cobertes de neu, res a veure amb el que es pot visitar a l'estiu. Després anem a veure l'Hôtel de Glace, un impresionant hotel de gel que cada any creen quan arriba la neu i deixen fondre quan s'acaba la temporada. També és espectacular. A més de poder-hi dormir es pot pagar una entrada per a visitar-ho. Té les habitacions, amb els llits de gel, un bar on fins i tot el vasos són de gel i una església per si algú es vol casar enmig del gel.

Tot seguit anem cap al centre de Québec City, on tot segueix igual com si no hi hagués mig metre de neu a tot arreu. A la part medieval hi ha turistes i botigues obertes. Hi ha una curiosa paradeta que ven xarop d'auró (sirope de arce) i quan un client ho demana tira un mica de sirop calent sobre neu verge, agafa un pal per embolicar el sirop sobre si mateix i fa un gelat de sirop amb neu, totalment autèntic i molt bo. El riu Sant Llorenç està gelat en la seva major part, però el transbordador que va a l'altra riba funciona. Els trencagels deixen lliures algunes vies pels vaixells.

Dies 4 i 5

Sortim de Québec City per anar a Montréal i visitar la ciutat. També està tot nevat, però després de l'espectacularitat de Québec City ja no ens sorprèn. Evidentment tot funciona com si no hi hagués neu. Visitem el centre de la ciutat, el vell Montréal i el Barri Llatí, i ens perdem per les famoses galeries de botigues subterrànies. Fa fred, però per ells la temperatura no és cap problema, estan acostumats a hiverns molt rigurosos.

Al dia següent sortim de Montréal en direcció a Nova York, des d'on tenim un vol a les 21:30. Dediquem tot el dia a arribar i creuar Nova York. Preferim anar amb temps no fos cas que perdéssim el vol.

Escapada de 4 dies a l'illa Vancouver des de Vancouver - Jaume Rovira Colomer & Araceli Soler Vendrell [2018]
Relat i guia d'un viatge al sud del Quebec - Manel Cristóbal [2016]
Relat d'un viatge de 15 dies a la costa est del Canadà - David Crivillers i Judith Sánchez [2015]
Relat d’un viatge al Quebec, Ontàrio i Nova York - Xavier Almanza i Sílvia Terradas [2008]