puntExcursions > Barcelona > el Maresme > Recorregut en bici des de Canyamars als santuaris del Corredor i de Sant Andreu del Far

EL MARESME

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +475 m. / -475 m.
Inici / final Inici / final: Església de Sant Esteve de Canyamars, Dosrius
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.60159063, 2.44746537
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Recorregut en bicicleta tot terreny per la vall de Canyamars i el massís del Corredor, integrat al Parc del Montnegre i el Corredor, en què es pot admirar la rica vegetació típicament mediterrània formada per frondosos boscos de ribera, al fons de la vall, i de pins, alzinars i roures al vessant muntanyós.

Sortint de la frondositat de la ribera a Canyamars, es puja a la carena, on es pot gaudir d'una panoràmica que engloba des del litoral mediterrani fins a la plana vallesana amb Montserrat i Sant Llorenç del Munt com a teló de fons.

L'itinerari comença a Canyamars, agregat de Dosrius, al costat de l'església de Sant Esteve. Per arribar-hi, cal situar-se a Dosrius, al punt quilomètric 4 de la carretera B-510 entre Argentona i Llinars del Vallès.

Després es pren la carretera BV-5101 fins a Canyamars, es travessa tot el poble pel carrer Major fins a una bifurcació, just abans de la plaça de les Alzines, i es puja a l'esquerra pel carrer de Sant Esteve per accedir a una petita zona d'aparcament darrere l'església del mateix nom.

Els punts d'interès de la ruta els trobem a Dosrius: Pou de glaç a Canyamars, Església de Sant Esteve de Canyamars, Can Bosc, Creu de Rupit, Església de Sant Andreu del Far, i Santuari del Corredor.