puntExcursions > Barcelona > l'Anoia > De la Mare de Déu de Collbàs al castell de Claramunt

L'ANOIA

De la Mare de Déu de Collbàs al castell de Claramunt

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 3 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +282 m. / -282 m.
Inici / final Inici / final: Ermita de la Mare de Déu de Collbàs, Carme
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.54438330, 1.60846848

Ruta per l'Anoia meridional que visita el castell de Claramunt, esplèndida fortalesa mil·lenària de l'època de la Reconquesta que, situada dalt d'un turó a 461 metres d'altitud, presideix la Pobla de Claramunt i esdevé una magnífica talaia de la contrada.

Cal situar-se a Carme, on s'arriba des de la Pobla de Claramunt o bé des de la C-37 des de Santa Maria de Miralles. Des d'Igualada, cal prendre la C-244 en direcció a Capellades i trencar a la dreta per la BV-2131. Fora de la població, en direcció a Santa Càndia i Santa Maria de Miralles, passada la piscina de l'hotel, cal agafar l'avinguda Collbàs i el camí que mena a l'ermita de Collbàs (a 463 metres d'alçada), des d'on s'inicia l'excursió.

A l'ermita de Collbàs s'agafa el sender de gran recorregut GR 7-2 (senyals blancs i vermells) que surt a llevant amb un recorregut amb continus tobogans, clots i colls. Fins al km 0,80 (460 m), es van passant diversos collets i es baixa cap al torrent de Cal Sant, deixant a l'esquerra el coll de la Llentilla. En tot aquest entorn, s'aprecien gran quantitat de fòssils al terra, la majoria en forma de llenties.

Sobre el km 6,51 d'aquest itinerari s'arriba al conjunt medieval del castell de Claramunt. L'indret és un bon observatori i mirador de la contrada. El retorn es fa voltant la paret sud del castell per un camí senyalitzat que surt del costat mateix de la porta d'entrada i se'n va cap a ponent resseguint el fil de la carena.