puntExcursions > Barcelona > el Berguedà > De la Colònia Rosal a la Baells pel camí del Carrilet i Sant Quirze de Pedret amb BTT

EL BERGUEDÀ

Temps efectiu Temps efectiu: 50 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +80 m. / -80 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Colònia Rosal, Avià / Berga
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.07129750, 1.87009596
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport
Tipologia Tipologia: Ruta fàcil amb BTT

Plàcid itinerari per la Via Verda del Llobregat, entre la Colònia Rosal i el pantà de la Baells, que discorre pel traçat del Carrilet, antic ferrocarril de via estreta de finals del segle XIX que transportava persones i mercaderies de Manresa a Guardiola de Berguedà resseguint el curs del riu Llobregat.

L'antiga fàbrica de la Colònia Rosal i el Canal Industrial de Berga testimonien l'intens aprofitament que el Berguedà ha fet del Llobregat des de l'antiguitat fins als nostres dies.

La ruta permet contemplar també un magnífic entorn natural, amb extensos boscos de pins i una frondosa vegetació de ribera, i dues joies de l'arquitectura medieval catalana: el pont gòtic i l'església preromànica de Sant Quirze de Pedret.

Per accedir al punt de partida des de Berga cal prendre la carretera C-16 en direcció a Manresa. En arribar a la Colònia Rosal, i havent creuat el pont de l'entrada, es gira a la dreta pel carrer de Sant Lluís i, també per la dreta, s'agafa una carretera que -passant per sota de la C-16- duu en pocs metres a una esplanada situada a mà dreta de la sortida del pas soterrat, on s'estaciona el cotxe. S'inicia l'itinerari prenent la pista de terra, l'antic pas del Carrilet, que es dirigeix cap al nord vorejant el riu Llobregat pel seu marge dret tenint en compte el sentit de la marxa.

Els punts d'interès de la ruta són als termes municipals de Berga (el riu Llobregat i la fàbrica tèxtil de la Colònia Rosal) i Cercs (pont de Pedret, església de Sant Quirze de Pedret, i Queralt i els rasos de Peguera des de Pedret).