Bandera de França

Relat d'una escapada de 5 dies a París

David Crivillers i Judith Sánchez
Published on Data viatge: 2012 | Publicat el 26/11/2012

París és una ciutat immensa i es necessiten un mínim de 4-5 dies per a visitar els seus atractius principals amb calma.

En aquest relat-guia us presentem una escapada de 5 dies a la ciutat de París, amb els vols a primera hora del dia d'anada i última hora del dia de tornada per aprofitar al màxim l'estada.

Per a visitar París hem utilitza la guia de viatge París de Cercaimage, de Lonely Planet, que té tota la informació imprescindible i no pesa gens.

Dates del viatge

Del 25 al 29 de setembre de 2012.

Allotjament i menjar

L'oferta d'allotjament a París és àmplia, variada i sobretot, molt cara. Els hotels més cutres ja costen una fortuna, principalment si es tria un allotjament relativament cèntric, però que l'hotel estigui en una zona propera a les principals atraccions també estalvia temps.

Nosaltres vam triar l'Hotel Opera Aida, a la zona de l'Opera i a uns 5 minuts caminant de la parada de metro de Poissonière i a 15 minuts de la Gare du Nord, on et deixa el tren que ve de l'aeroport. Es un hotel de 3 estrelles sense pretensions, però és còmode per la seva ubicació i perquè a la zona hi ha un munt de restaurants i cafès. Les tarifes oscil·len entre els 80 i els 140 euros la nit, depenent de l'habitació i de si es vol o no esmorzar.

El preu del menjar a París també es abusiu, per això nosaltres optem per una barreja d'entrepans o menjar més informal amb algun menú o plat du jour en restaurants una mica més elaborats.

París es gegant, així que el millor es moure's en metro. Es poden comprar passis de 10 viatges que valen uns 12 euros, però nosaltres vam optar per comprar un passi de 5 dies a través del web ParísInfo.com, l'oficina de turisme de la ciutat. El seu preu es de 34 euros i permet viatges il·limitats en metro, RER, autobusos i funiculars.

Per arribar al centre de París des dels seus aeroports, en el nostre cas el Charles de Gaulle, el més còmode és agafar el RER. El bitllet senzill costa uns 9 euros i et deixa en uns 45 minuts a la Gare du Nord, des d'on es pot agafar el metro a qualsevol punt de la ciutat.

Museus

No es pot anar a París i no visitar els seus museus, així que si es té temps cal visitar, com a mínim, el Louvre, pujar a la torre Eiffel i pel nostre gust, també passejar pels jardins del Museu Rodin i fer un tastet al Museu d'Orsay.

El problema dels museus a París són les inacabables cues i per aquest motiu vam comprar el Paris Museum Pass abans d'arribar allà. Ens el van enviar a casa i ens vam saltar totes les cues. Amb aquest passi preferent tens accés a pràcticament tots els museus de la ciutat. Això permet entrar a certs museus on potser no entraries per falta de temps i fer-hi un tast.

Per pujar a la Torre Eiffel també és aconsellable comprar les entrades amb anticipació a través del seu web oficial. Sol·liciten que fixis un dia i una hora i en aquell precís moment (ni un minut abans) et deixen entrar. Aquest mètode té l'avantatge que t'estalvies la cua, però ja pots resar pel dia que has triat 3 mesos abans faci bon temps...

DIARI D'UNA ESCAPADA A LA CIUTAT DE PARÍS

Dia 1: París

Aterrem a l'aeroport Charles de Gaulle de París a les 8:30, però entre que agafem el RER fins el centre i ens instal·lem a l'hotel Opera Aida se'ns fan quarts d'onze del matí.

Primer tastet a París i alguns museus

Comencem el recorregut d'avui a la Place de la Concorde, la més gran de París, i des d'allà enfilem el Jardin des Tuileries i creuem el riu pel Pont Royal per visitar el Musée d'Orsay, on s'hi acumulen obres impressionistes i d'art noveau. Aquí fem ús, per primera vegada, del nostre Paris Museum Pass i es a l'únic museu que visitarem durant el viatge en que fins i tot amb el passi hem de fer 30 minuts de cua per entrar, però l'espera val la pena.

Catacombes de París

Comencem a tenir gana i dinem uns trossos de pizza a prop del museu abans de dirigir-nos cap al Jardin du l'Intendant, on es troba l'espectacular Musée Rodin.

Una visió diferent de París

Des d'allà agafem el metro fins a la parada Denfert Rochereau, al barri de St-Germain des Prés, on visitarem les Catacombes de París (si ha d'arribar abans de les 15:00, perquè les darreres visites són a les 16:00).

L'entrada no està inclosa en el Paris Museum Pass i costa 8 euros i s'ha de fer una mica de cua per entrar, però és una visita curiosa i no apte per a claustrofòbics. S'han de baixar unes 100 escales per arribar a uns passadissos plens de calaveres i ossos col·locats en fileres. És una visió diferent de París.

Se'ns fa tard i estem cansats, així que sopem una mica en un restaurant tibetà, el Tashi Tagyeimage, just davant de l'hotel, i anem a dormir.

Dia 2: París

Les illes de París
Vista des de les torres de Notre Dame

Comencem el dia a la Cathédrale de Notre Dame de París.

A les 10:00 fem una mica de cua per pujar a les torres de la catedral, les quals ofereixen una vista espectacular de la ciutat si el dia és clar.

L'entrada també està inclosa en el Paris Museum Pass i s'han de tornar a pujar un munt d'escales (unes 300) però valen la pena.

Des de la catedral anem a visitar l'Illa de St Louis, un oasi al mig de l'agitat París, amb carrerons i petits cafès on encara es respira la vida de barri, encara que sigui un barri molt i molt car.

Des d'allà anem a la Conciergerie, on va estar presa Maria Antonieta i que també es pot visitar amb el passi de museus, i la Ste-Chapelle, que només veiem per fora, perquè la cua per visitar-la dona la volta a l'edifici.

Camps Elisis i Grans Bulevards

Des de les illes parisines agafem el metro fins arribar a la Place Charles de Gaulle on hi ha l'Arc de Triomf i on pugem per tornar a veure bones vistes de la ciutat, previ pas per un munt d'escales un altre cop.

Des d'allà anem baixant per l'Avenue des Champs-Élysées fins a la Plaça de la Concòrdia i l'Église de la Madeleine.

Jardins de Luxembourg
Centre Pompidou i Les Halles

Tornem a agafar el metro fins a la parada de Rambuteau per a visitar el Centre Pompidou amb la seva arquitectura impossible i els seus artistes contemporanis.

Dinem allà a prop un plat du jour sense pretensions.

Jardins du Luxembourg

Des d'allà anem fins als Jardins du Luxembourg, on es troba el Senat i on es pot fer una agradable passejada. Aprofitem per a descansar una estona al costat del llac.

Avui ha sigut un dia llarg i amb moltes escales per pujar, així que, en la mateixa zona dels Jardins de Luxembourg comprem uns entrepans i anem d'hora cap a l'hotel per a dutxar-nos i descansar.

Dia 3: París - Versailles - París

Versalles
Jardins de Versailles

Ens llevem d'hora per anar al Château de Versailles. Agafem el RER C des de les estacions de la riba esquerre fins a l'estació de Versailles-Rive Gauche.

Un cop allà visitem l'ostentós interior i quan anem cap als jardins es fica a diluviar, així que agafem un trenet que et passeja pel parc i visitem també Le Grand Trianon i Le domaine de Marie-Antoinette.

L'entrada al complex de Versailles també està inclosa en el Paris Museum Pass i és una visita curiosa per corroborar la gran suma de diners que es gastaven els reis mentre el poble es moria de gana.

Després escampa una mica la pluja i passegem pels jardins del complex i mengem unes amanides que havíem comprat per a fer un pícnic (si el temps hagués acompanyat).

Museu del Louvre

Tornem a París quan encara plou, així que tornem a aprofitar el passi dels museus per a passar la tarde al Musée du Louvre, on t'hi pots passar 2 hores o tota una setmana, però que en qualsevol cas val la pena visitar.

Montmartre de nit

Quan sortim del museu del Louvre ja ha parat de ploure, així que esgotem les últimes hores del dia al barri de Montmartre i sopem a l'acollidor restaurant Chez Marieimage, amb una relació qualitat preu excel·lent.

Dia 4: París

Vista des dels jardins de la Promenade Plantée
Marais i Bastille

Ens llevem i anem fins a la famosa Place de la Bastille i, des d'allà, a menys de 15 minuts caminant, arribem als jardins elevats de Promenade Plantée, que amb una llargada total de 4,5 km són un bon lloc per fer esport o simplement passejar i oblidar que et trobes al centre d'una gran ciutat.

Des d'allà ens dirigim al barri de Marais, on ens perdrem pels carrerons i ens admirem del munt de restaurants i comerços kosher que encara hi ha al barri jueu de la ciutat de París.

Triem per dinar el Clown Barimage, un petit bistro amb menú diari i menjar de qualitat. El propietari no parla res que no sigui francès, però es fa entendre amb gestos i barrejant una mica d'anglès, català i castellà. Un lloc molt recomanable.

Torre Eiffel

Ben dinat anem fins a la parada de metro de Trocadero i des d'allà anem baixant pels jardins fins arribar a la torre Eiffel.

Parades de fruita al barri llatí

A les 16:00 tenim hora per pujar al segon pis de la Tour Eiffel, des d'on veurem tot París.

Per sort, el dia acompanya, així que passem una bona estona a la segona planta admirant París des de dalt.

Tal com hem explicat al principi d'aquest relat, nosaltres havíem comprat anticipadament a través de la seva pàgina web oficial les entrades per a pujar a la Torre Eiffel, fixant un dia i hora per a la visita.

Barri llatí

Acabem el dia passejant pel Quartier Latin, amb els seus animats carrers i els seus mercats, realment digne de veure.

Dia 5: París

Belleville
Carrerons de Montmartre

Comencem el dia al Cimetière du Père Lachaise, on estan enterrats Édith Piaf, Oscar Wilde i Jim Morrison, entre d'altres celebritats. És gegant i podries passar-hi el dia sencer, però nosaltres hi fem una bona passejada.

Des d'allà ens acostem fins el Canal St-Martin, un petit oasi al mig de París.

Montmartre

Des d'allà agafem el metro de nou fins a Montmatre i enfilem cap a la Basilique du Sacré-Coeur. Caminem pels carrerons de Montmartre i les seves placetes.

És dissabte i la veritat és que l'ambient es immillorable, amb un munt de cafès amb tauletes per asseure's en els seus carrers peatonals.

És l'hora de dinar i tornem a triar el restaurant Chez Marieimage, que ens va agradar molt.

Des d'aquest barri bohemi tornem a l'hotel a buscar les maletes i anem cap a l'aeroport.

A les 19.05 hem d'agafar el vol d'Air France que ens tornarà a Barcelona, a on arribem a les 20:45h. S'ha acabat el viatge.

PIRINEUS ORIENTALS - Relat d'una escapada a Pirineus Orientals, 2022 - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2022]
FRANÇA - Guia de viatge a la vall del Loira, París i Disneyland Paris - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2019]
PROVENÇA - Guia d'una escapada a la Provença - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2019]
OCCITÀNIA - Guia d'una escapada a Montpeller i el departament d'Erau - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2018]
OCCITÀNIA - Guia d'una escapada a Narbona, Besiers i Pesenàs - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2018]
GIRONDA - Guia i relat d'un viatge a la Gironda i Bordeus - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2017]
OCCITÀNIA - Guia d'una escapada a Tolosa de Llenguadoc i Albi - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2017]
Relat d'un viatge d'Espanya al Caucas amb autocaravana - Piki y Enrique (Abueletes) [2011]
Relat d'una escapada a la Camarga francesa - Jordi Rodríguez & Marta Colomer [2008]
Relat d'un viatge a Alsàcia - José Luís García López [2008]
El Camí dels Bons Homes - RM Comunicación [2007]
Viatge a Suïssa i Chamonix - Rafel Campoy [2005]
Relat i guia d'una escapada a l'Alvèrnia - Manel Cristóbal [2005]
Guia i relat d'un viatge al Perigord - Manel Cristóbal [2004]
CÒRSEGA - Guia i relat d'un viatge a Còrsega - Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [1991]