Bandera Eslovènia

Relat d’un viatge de 8 dies per Eslovènia

Pep & Montse
Published on Data viatge: 2022 | Publicat el 13/3/2024

Aquest és el diari d'un viatge de vuit dies a Eslovènia, fet pels viatgers Pep, Montse i Martí en el mes d'agost de 2022.

L'itinerari d'aquest viatge passa per alguns dels principals llocs d'interès de la geografia eslovena, com Postojna, Ljubljana, Bled i Soriška-Planina, entre d'altres.

Del 3 a l’11 d’agost de 2022.

Dia 1: Girona - aeroport Barcelona / El Prat → flight → Venècia (Itàlia) - Postojna (Eslovènia)

Dia 2: Postojna

Dia 3: Postojna - Piran - Umag (Croàcia) - Postojna

Dia 4: Postojna - Ljubljana - Bled

Dia 5: Bled - cascada Savica - Bled

Dia 6: Bled - Gorges de Vintgar - Soriška Planina

Dia 7: Soriška Planina

Dia 8: Soriška Planina - Venècia (Itàlia)

Dia 9: Venècia → flight → aeroport Barcelona / El Prat - Girona

Moneda

La moneda oficial a Eslovènia és l'euro.

En el tercer dia de viatge vam travessar la frontera amb Croàcia per anar a la població costanera d'Umag. En les dates d'aquest viatge (estiu de 2022) la moneda croata vigent encara era la Kuna (HRK), però des de l'1 de gener de 2023 Croàcia adoptà també l'Euro com a moneda oficial coincidint amb la seva entrada en l'Eurozona.

Vam anar en avió fins a l'aeroport de Venècia, on vam llogar un cotxe per fer la ruta per Eslovènia i tornar amb el cotxe cap a Venècia.

Per conduir per les autopistes eslovenes és obligatori comprar una vinyeta en qualsevol gasolinera. Nosaltres la vam comprar, però ningú ens la va demanar.

Roba a portar

Al mes d’agost convé portar roba d’estiu, però també cal portar roba d’abric per si es visiten zones de muntanya o, fins i tot, si es visiten les coves de Postojna.

DIARI D'UN VIATGE A ESLOVÈNIA

Dia 1: Girona - aeroport Barcelona / El Prat - Venècia (Itàlia) - POSTOJNA (Eslovènia)

El primer dia el dediquem bàsicament a viatjar fins a la ciutat eslovena de Postojna on teníem reservat un allotjament.

Voltants de Postojna

Per arribar-hi vam viatjar amb avió des de Barcelona fins a Venècia (Itàlia) i, prop de l’aeroport, vam llogar un cotxe per fer el recorregut per Eslovènia.

Des d'aquí vam anar a Postojna, que està a dues hores de Venècia, uns 180 km.

Un cop arribats a Postojna vam anar a fer algunes compres al súper i ens vam trobar els primers catalans d'aquest viatge.

Després ens vam dirigir a l’allotjament reservat. Es tracta d’un pis gran reformat i molt còmode ubicat al mig de la ciutat.

A continuació vam aprofitar per fer una volta pels voltants de Postojna i ens va sorprendre lo bonic que és tot, enmig d'un paisatge rural i molt tranquil.

Postojna és una ciutat d’uns 9.000 habitants, però sembla molt més petita ja que hi ha poca gent pels carrers i és molt tranquil·la.

De tornada a l'allotjament ens acomodem i anem a dormir d'hora ja que estem força cansats.

Dia 2: POSTOJNA - COVA DE POSTOJNA - CASTELL DE PREDJAMA - POSTOJNA

Comencem un dia de molt bon temps i amb força calor. La primera visita del dia serà a la cova de Postojna.

La cova de Postojna és un sistema de coves càrstiques de 24.120 metres de llarg que es troba prop de la ciutat de Postojna. És el segon sistema de coves més llarg del país, així com un dels seus principals llocs turístics.

Les coves van ser creades pel riu Pivka i fa 140 anys s’hi va construir un ferrocarril que recorre la cova. També hi ha trossos que s’han de recórrer a peu.

És molt recomanable la seva visita ja que amb el ferrocarril t'endinses a la cova i vas passant per galeries i túnels.

El castell de Predjama

Dins també es pot veure l'oficina de correus subterrània més antiga del món i l'animal subterrani més famós del món: l'olm, també conegut amb el sobrenom de «el peix humà» pel seu color pell.

Es tracta d'una visita molt interessant i per això és la cova més visitada del món.

Recomanem portar roba d'abric, ja que dins les coves fa força fred. El contrast amb la calor de l'exterior a l'estiu és molt gran.

Molts expert diuen que aquest sistema de coves és un miracle de la naturalesa. En ell, per exemple, hi ha milers d'estalagmites, alguna de les quals supera els cinc metres d'altura.

I a la tarda visitem el Castell de Predjama, el qual es troba a pocs kilòmetres de la cova de Postojna.

Es tracta d'un castell medieval d'uns 800 anys d'antiguitat que està construït en bona part dins d'una cova.

La visita al castell és molt interessant i es pot fer amb audioguies en diversos idiomes. Hi ha moltes sales, habitacions i escales.

El castell de Predjama, on s'hi han filmat nombroses pel·lícules, està considerat com un dels deu castells més fascinants del món.

Dia 3: POSTOJNA - PIRAN - Umag (Croàcia) - POSTOJNA

Avui ens dirigirem a la ciutat de Piran. Es tracta d'una ciutat mediterrània molt pintoresca de la petita costa eslovena.

Vista de Piran

Hi destaca la seva església/catedral de Sant Jordi, amb unes vistes magnífiques sobre el mar, així com la plaça Tartini que hi ha als seus peus.

Piran és una petita ciutat costanera, amb carrers estrets i empedrats. Hi ha una gran quantitat de restaurants.

Fem una visita al matí i aprofitem per banyar-nos al mar ja que fa molta calor. Piran no té platja de sorra pròpiament dita, sinó que la gent es banya des de llocs empedrats.

Aprofitant que estem prop de la frontera amb Croàcia aprofitem la tarda per creuar la frontera i anar fins a la ciutat de Umag, ubicada en l'extrem nord-oest de la península d'Ístria.

Ens va sorprendre que en la frontera croata ens demanessin el DNI, però hem de tenir en compte que en les dates d'aquest viatge Croàcia encara no formava part de la Unió Europea. Es va incorporar a l'Eurozona l'1 de gener de 2023.

Umag és una ciutat costanera sense molt encant, no gaire neta i plena de parades per a turistes.

Fem una volta pel port i el casc antic i fem un refresc abans de tornar cap a Postojna. L'única curiositat de visitar Umag, en el nostre cas, va ser trepitjar territori croat, ja que mai havíem estat a Croàcia fins llavors.

Dia 4: POSTOJNA - LJUBLJANA - BLED

Avui dedicarem el dia a visitar la capital del país, Ljubljana, una ciutat que val molt la pena de visitar i dedicar-li un dia.

Ljubljana és una ciutat petita, però amb molta vida. Els seu casc històric està ple de mercats i de gent. Val molt la pena dedicar un matí a passejar pels seus carrers d'origen medieval.

Tot i ser una ciutat amb molta vida s'hi respira tranquil·litat, no hi ha grans bullicis ni molts turistes.

Fem una visita al seu castell medieval, on també hi ha unes vistes magnífiques de la ciutat. Des del castell es pot contemplar una ciutat molt verda, sense grans edificis.

També val molt la pena visitar les seves fonts, com la Font de Robba o la Font d'Hèrcules, i fer un passeig pel costat del riu Ljubljanica, així com prendre alguna beguda o fer un gelat.

A la tarda-vespre marxem cap a Bled, que serà el nostre camp base durant els propers dies.

Dia 5: BLED - CASCADA SAVICA - BLED

Bled és un dels indrets més famosos i concorreguts d'Eslovènia. De fet, és una població de poc més de deu mil habitants, però molt marcada per la bellesa del llac Bled, el qual atrau milers de turistes cada any.

El llac Bled

Es tracta d'un llac d'origen glaciar i en el que s'hi poden fer nombroses activitats.

És molt recomanable fer la caminada pel voltant del llac i, si trobeu bon temps, banyar-vos o llogar un caiac per fer una volta al llac.

És un indret amb un clima molt suau, ja que està protegit per les muntanyes i hi arriba poc vent.

El cert és que en tota la zona hi trobareu un turisme molt tranquil i familiar.

Vam passar el dia passejant pel llac, banyant-nos i llogant un caiac per navegar pel llac.

També aprofitem per fer una excursió a la cascada Savica, situada a uns 35 km de Bled.

Per arribar-hi s'ha de fer una petita excursió d'uns 30 minuts a peu des de l'aparcament per arribar a un mirador amb vistes a la cascada i a tota la vall.

Al vespre, de tornada a Bled, sopem una mica en un bar on hi havia molt ambient i tornem cap a l'allotjament.

Dia 6: BLED - GORGES DE VINTGAR - SORIŠKA PLANINA

Les gorges de Vintgar estant situades a poc més de 5 km de Bled. És una de les excursions més boniques que podreu fer ja que les gorges de Vintgar estant situades dins el Parc Nacional de Triglav, una reserva natural espectacular.

El recorregut per les gorges de Vintgar, amb una longitud d'1,6 km, es fa a través d'unes passarel·les i ponts de fusta des d'on es poden veure les aigües turqueses del riu Radovna.

Gorges de Vintgar

Les gorges van ser descobertes de forma accidental al 1891 i poc després es van obrir al públic en general.

Les cascades ens acompanyen fins al final del recorregut, que es realitza en mitja hora aproximadament.

Un cop arribats a aquest punt, la cascada més imponent de totes elles, la cascada Sum, de 16 metres d'alçada, tanca el recorregut a aquest magnífic lloc natural.

Després vam continuar el recorregut, però aquesta vegada ja fora de les gorges.

Aquest camí alternatiu ens porta fins a Vintgar a través de la muntanya Hom i passant per l'església de Sv. Katarina, on les vistes panoràmiques són impressionants.

Finalment arribem a una ermita i un petit bar on els nens poden jugar en els gronxadors.

Aquest recorregut llarg dura unes tres hores com a molt, realitzant les parades per descansar i fent fotografies. Són uns 5 km en total des del començament.

Al vespre arribem a la zona alpina de Soriška Planina, situada uns 45 km al sud de Vintgar.

Dia 7: SORIŠKA PLANINA

Estem a Soriška Planina i anem una mica a l'aventura, ja que no tenim gaires referències d'aquest lloc. Ens allotgem en la Guesthouse Lajnar, un hotel de muntanya bastant modern i còmode.

Soriška Planina té un ambient molt més alpí. De fet, hi ha diverses estacions d'esquí i remuntadors per a l'hivern.

Soriška Planina

Tot i així, a l'estiu és ideal per a fer-hi activitats de senderisme per la zona.

Dediquem el dia a fer una ruta de senderisme.

La pujada la fem amb remuntador i fem camí seguint la cresta de la muntanya, des d'on es poden veure unes vistes magnífiques dels Alps Julians.

La ruta seguida és circular i el descens el fem a peu.

Eslovènia és un país molt muntanyós que ofereix infinites rutes de senderisme i activitats a la muntanya.

Nosaltres només vam dedicar aquest dia del viatge a fer una ruta de muntanya, però si us agrada l'alpinisme, el senderisme o el trekking llavors aquest és un país ideal, del nivell de països veïns com Suïssa o Àustria, però amb unes dimensions més reduïdes.

Dia 8: SORIŠKA PLANINA - Venècia (Itàlia)

Avui toca marxar d'Eslovènia i anar cap a Venècia (Itàlia), on tornarem el cotxe i passarem la nit.

El viatge fina a Venècia des de Soriška Planina són uns 220 km, la major part per carreteres secundàries, fet que fa que sigui un viatge llarg i pesat. Tot i així et permet veure zones molt boniques a nivell paisatgístic i també passes per diferents poblets de muntanya.

Un cop arribats a Venècia ens sorprèn la quantitat exagerada de turistes que hi ha. Fem una petita volta per la ciutat i anem a sopar i dormir.

Dia 9: Venècia (Itàlia) - Barcelona - Girona

És l'últim dia del viatge i fem una visita exprés a la ciutat de Venècia durant tot el matí i mitja tarda.

No descriurem la visita a Venècia, ja que teniu abundant informació sobre aquesta ciutat italiana en molts llocs web.

Simplement podem dir que és una ciutat espectacular, molt diferent, on es pot menjar molt bé i on trobareu un gran turisme de masses.

Al vespre d'aquest dia agafem l'avió en l'aeroport de Venècia i tornem cap a casa.