puntExcursions > Tarragona > el Baix Camp > De Prades al tossal de la Baltasana, la cova d'en Pere i l'ermita de l'Abellera

EL BAIX CAMP

De Prades al tossal de la Baltasana, la cova d'en Pere i l'ermita de l'Abellera

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +400 m. / -400 m.
Inici / final Inici / final: Plaça Major, Prades
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.30968003, 0.98790910
Interès Interès: Natura

Un molt recomanable recorregut en bicicleta pels voltants de la vila de Prades amb ascensió al cim culminant de la serra, el tossal de la Baltasana, des d'on es divisa una magnífica panoràmica.

Per realitzar aquest recorregut, cal situar-se a la vila de Prades. S'hi pot arribar per la carretera T-704, que la comunica amb Reus a través de la Febró i Maspujols, o des de Valls per la C-37, TV-7041 i T-704 passant per Alcover, Mont-ral i Capafonts.

També s'hi pot fer cap pel nord a través de la T-700 per Vimbodí, Poblet i l'Espluga de Francolí (sortida 9 de l'AP-2).

Des de la famosa plaça Major de Prades (km 0, 949 m), se surt a la carretera T-700 i es va en direcció a Poblet, cap a l'esquerra (nord). Només 250 m més enllà, passat el parc, s'agafa el carrer dels Colomers cap a la dreta flanquejant el torrent de la Font.

La ruta transcorre pel coll del Bosc, el coll de la Fogaina, el tossal de la Baltassana, el Mas del Pagès, la roureda de Prades, l'Ermita de Sant Roc, la Mare de Déu de l'Abellera, la plaça Major de Prades, l'Església de Santa Maria, les portes de la muralla i la font de Prades.