puntExcursions > Tarragona > el Priorat > De la Morera de Montsant a la serra Major pels graus del Carabassal, del Carrasclet i dels Barrots

EL PRIORAT

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +470 m. / -470 m
Inici / final Inici / final: La Morera de Montsant
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.26539935, 0.84285814
Interès Interès: Natura / Esport

Recorregut pel vessant sud del Parc Natural de la Serra de Montsant aconsellat per a persones que volen fruir en la contemplació del paisatge i fer magnífiques fotografies. En el tram ascendent se segueix un camí suau que passa al peu de les parets del cingle Major i que permet observar-les des de baix apreciant-ne la seva grandiositat.

La segona part de la ruta permet seguir la cinglera per la seva part superior amb vistes aèries del Priorat. Finalment, la tornada a la Morera de Montsant es fa baixant per un dels graus més verticals i espectaculars de la serra Major. No s'hauria de fer l'itinerari, especialment la baixada pels diferents graus de la serra, en cas de boira. Cal tenir molta precaució si les roques estan mullades o gelades.

Per arribar al punt de partida des de Falset cal prendre la carretera T-740 cap al nord-est, seguir des de Porrera per la TP-7402 en la mateixa direcció fins a sortir a la C-242, que s'agafa a mà esquerra (nord-est) per trencar finalment també a l'esquerra (oest), a l'entrada de Cornudella, per la TV-7021 fins a la Morera de Montsant.

Se surt de la Morera per la carretera TV-7021 en direcció a Cornudella. En arribar davant d'una pedra amb una creu metàl·lica (km 0,33, 376 m) s'agafa el sender que hi ha a mà esquerra, per sobre de la carretera i que està senyalitzat per un pal indicador: s'anomena camí dels Fareus, que duu fins a la serra Major i està ben indicat amb marques de PR (blanques i grogues) i fites.

Els punts d'interès d'aquesta ruta es troben a la població de Morera de Montsant: el poble, la serra Major, graus de la serra Major, escales al grau del Carabassal, i el Parc Natural de la Serra de Montsant.