puntExcursions > Tarragona > el Priorat > De Falset a Ulldemolins passant per alguns pobles del Montsant

EL PRIORAT

De Falset a Ulldemolins passant per alguns pobles del Montsant

Ruta en cotxe o moto Ruta en cotxe o moto
Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Distància Distància: 55 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 dia
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Falset / Ulldemolins
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.14650042, 0.82160884

L'itinerari discorre de Falset a Ulldemolins passant per típics pobles de la ruralia prioratina, alguns d'ells, com Ulldemolins, la Vilella Alta i la Baixa, Poboleda i Cornudella, d'estrets vincles amb la serra de Montsant.

L'inici del recorregut és a la capital de la comarcat. Seguidament, per la carretera T-710, l'itinerari es desplaça a Gratallops, i a continuació, per la mateixa carretera, es deixa a la dreta una desviació que duu a Torroja del Priorat, poble de visita molt recomanable, i se segueix cap a la Vilella Baixa (km 16,4).

Seguint cap al nord-est per la carretera T-702, s'arriba a la Vilella Alta. A continuació, es deixa enrere Escaladei i la carretera s'enfila cap a Poboleda. Per la mateixa carretera, se surt a la C-242. En aquest punt, cal girar a l'esquerra (nord) per anar pujant en direcció al Parc Natural de la Serra de Montsant.

Al km 40,5, s'arriba a Cornudella de Montsant. L'últim tram de l'itinerari transcorre per un sector molt pintoresc i bonic, en plena serra de Montsant, amb barrancs a banda i banda de la carretera, fins a accedir a Ulldemolins (km 52), on finalitza la ruta.

Per tant, aquesta ruta presenta nombrosos punts d'interès en diferents poblacions: Falset (el Castell de Falset, la Casa Gran, el Portal del Bou, Plaça de la Quartera, Palau dels Ducs de Medinaceli, i Celler cooperatiu modernista), Gratallops (església de Sant Llorenç, carrer Major, i la Casa dels Frares), Torroja del Priorat, la Vilella Baixa (església de Sant Joan Baptista, i el pont sobre el riu Montsant), la Vilella Alta (església de Santa Llúcia, i retaule del 1700), Poboleda (església parroquial de Sant Pere), Cornudella de Montsant (església de Santa Maria, Hostal del Racó i Celler modernista de la Cooperativa Agrícola), i Ulldemolins (església de Sant Jaume i ermita de la Mare de Déu de Loreto).