puntExcursions > Tarragona > l'Alt Camp > A peu per la vall del riu Glorieta: de la Mare de Déu del Remei a Mont-ral

L'ALT CAMP

A peu per la vall del riu Glorieta: de la Mare de Déu del Remei a Mont-ral

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Distància Distància: 17 km
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +740 m. / -740 m.
Inici / final Inici / final: Ermita del Remei, Alcover
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.26949920, 1.14212500

El riu Glorieta, de règim irregular, amb estiatges accentuats però, també, riuades reiterades, neix a la plana dels Motllats, a les muntanyes de Prades, i desemboca al Francolí.

A la capçalera, forma una vall de relleu accidentat, coberta de boscos d'alzina, pi blanc, garriga i matollars.

L'excursió surt de l'ermita del Remei d'Alcover i arriba a Mont-ral passant per l'antic convent de les Virtuts i les fonts del Glorieta, situades a capçalera de la vall, amb nombrosos salts d'aigua, gorgs i balmes.

Les fonts, que són un aforament càrstic, representen l'aportació més important al cabal del riu. Bona part del recorregut està marcat amb els senyals blancs i grocs del sender PR-C 20.

Un cop a Alcover, població a la qual s'arriba per la carretera C-14, des de Montblanc o bé des de Reus, o per la C-37 des de Valls, es pren l'avinguda de Mont-ral (carretera TV-7041); ja passada la plaça de l'església, en un revolt pronunciat cap a la dreta (al nord), s'agafa una pista ampla i senyalitzada que surt recte, en pujada (nord-oest).

Creuant camps de conreu s'arriba a l'ermita del Remei, on s'estaciona el cotxe. L'església, d'estil barroc i construïda al segle XVIII, està ubicada al vessant solell de la vall; compta amb una frondosa arbreda, una font d'aigua potable i un restaurant. Des de la placeta de l'església, que es deixa a mà dreta, es pren la pista forestal en direcció sud-oest, cap al riu. Se segueixen les marques blanques i grogues del PR-C-20.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem als termes municipals d'Alcover (nucli urbà, església de l'Assumpció, ermita de la Mare de Déu del Remei) i Mont-ral (poble, Vall del riu Glorieta, i Fonts del riu Glorieta).