puntExcursions > Girona > la Garrotxa > Un tomb en bicicleta per la vall del Bac: de Sant Pau de Segúries a l'Hostal de la Vall del Bac

LA GARROTXA

Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.26296233, 2.36918462
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

El bon estat de conservació en què es manté la vall del Bac es deu sobretot al seu aïllament geogràfic. Els seus paratges, avui ruta habitual i quasi exclusiva d'excursionistes, compten amb algunes construccions com el mas de l'Om, la masia de Llongarriu o l'església de Sant Andreu de Porreres que testimonien l'antiga explotació humana d'aquestes terres.

L'excursió comença a la sortida del poble de Sant Pau de Segúries (al Ripollès), a on s'arriba des d'Olot agafant la carretera C-26 cap a Sant Joan de les Abadesses i trencant a la dreta per la C-153a, just davant de la porta d'entrada del càmping Els Roures, que es troba a l'avinguda del Mariné.

La ruta continúa per la vall del Bac, el mas de l'Om, l'església de Sant Andreu de Porreres, la masia de Llongarriu, l'hostal de la vall del Bac, i cal Ferrer del Bac.