puntExcursions > Girona > el Baix Empordà > Ruta del dolmen de Can Mina dels Torrents i el far de Sant Sebastià

EL BAIX EMPORDÀ

Ruta del dolmen de Can Mina dels Torrents i el far de Sant Sebastià

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 20 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +190 m. / -190 m
Inici / final Inici / final: Oficina de Turisme de Llafranc
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.89428458, 3.19363016
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

La ruta surt de Llafranc, visita el dolmen de Can Mina dels Torrents i puja fins a Sant Sebastià, excel·lent talaia de la contrada situada a 165 metres sobre el nivell del mar.

El dolmen havia romàs inèdit fins al 1964, any en què fou excavat. Es tracta d'un probable sepulcre de corredor de cambra subcircular aprofundida artificialment que, pel tipus arquitectònic, pot datar-se de l'any 3400-3000 a. de C.

El recorregut comença a Llafranc, on s'arriba per la carretera GIV-6546 des de Palafrugell, població connectada amb la Bisbal d'Empordà per la C-66.

Es parteix de l'oficina de turisme de Llafranc en direcció N cap a l'església de Santa Rosa i cal dirigir-se cap al dolmen pel camí dels apartaments Cipper seguint els senyals blancs i grocs del sender PR C-107. Des del mateix camí, es pot observar el puig d'en Neré i el de Rais. La ruta torna al punt de sortida seguint la baixada cap a Llafranc, per la carretera del far.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem a Llafranc (terme municipal de Palafrugell): Far de Sant Sebastià, Ermita de Sant Sebastià, Torre de Sant Sebastià de Guarda i el Dolmen de Can Mina dels Torrents.