puntExcursions > Girona > l'Alt Empordà > Ruta a peu en família pel Paratge de Tudela

L'ALT EMPORDÀ

Ruta a peu en família pel Paratge de Tudela

Ruta en família Ruta en família
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +75 m. / -75 m
Inici / final Inici / final: Aparcament del Paratge de Tudela
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.32408165, 3.29627978
Interès Interès: Natura

Situat al nord de la península de cap de Creus i exposat a la força del mar el Paratge de Tudela és una de les raconades geològiques més espectaculars del país.

És un espai natural de primer ordre, dotat d'una singular configuració geològica, amb estructures i afloraments de roques que formen un conjunt únic a nivell mundial.

Des de l'aparcament de Tudela i fins a la cala Culip, l'itinerari transcorre per una via ferma des de la qual podrem observar les roques que, erosionades pel vent, donen lloc a morfologies singulars com les de s'Àliga o es Camell.

Des del punt de vista biològic, destaca la diversitat i la riquesa del patrimoni vegetal adaptat a la força del vent, les condicions salines i l'hostilitat del rocam. I en l'àmbit marí és també una de les zones més valuoses de la Mediterrània.

A partir dels anys seixanta, el sector de Tudela va estar ocupat per les instal·lacions de la ciutat de vacances del Club Mediterranée. Amb la creació del Parc Natural de Cap de Creus, l'any 1998, aquest espai quedava inclòs com a zona d'ordenació específica, motiu pel qual a partir de l'any 2007, es va iniciar un procés de restauració ambiental finalitzat l'any 2010 i que ha comportat la deconstrucció de tots els edificis, la retirada de les plantes invasores i el condicionament de camins que faciliten la seva visita.

Vista sobre el Paratge de Tudela

Aquesta és una ruta fàcil, ideal per anar amb nens. El recorregut segueix una pista asfaltada tancada al trànsit motoritzat des d'on s'agafen alguns caminets per visitar alguns dels punts d'interès indicats. Cal anar amb compte els dies de molta tramuntana.

El punt d'inici i final de la ruta proposada és la cruïlla de la carretera de Cadaqués al Cap de Creus, on comença la pista asfaltada de Tudela. Des d'aquest punt hi ha uns 400 metres de pista fins a l'aparcament de Tudela (només obert alguns períodes de l'any i caps de setmana assenyalats).

Per arribar al punt de d'inici des de Cadaqués s'ha d'agafar la carretera GI-614 en direcció al Cap de Creus. Al cap d'uns 5 km, a mà dreta, trobarem la pista asfaltada de Tudela.

Just a l'inici d'aquesta pista hi ha una tanca del Parc Natural. Si l'accés està obert, podem baixar per la pista fins a l'aparcament de Tudela. Si l'accés està tancat, podem aparcar el vehicle en un lateral en aquest mateix trencall (o podem utilitzar els diversos espais que hi ha habilitats al far del Cap de Creus, a 1,5 km per la carretera).

Els punts d'interès que trobem al llarg d'aquest itinerari són els següents: Mirador d'es Camell, Mirador del Pla de Tudela, Mirador de la Gran Sala, Mirador de l'illa de Portaló, Mirador de Pamperris, Cala Francalús, Cala Culleró i Cala Culip.