puntExcursions > Girona > la Cerdanya > Pujada a Perafita i Monturull des de les Pollineres i pels estanys de la Pera

LA CERDANYA

Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Esport
Tipologia Tipologia: Grans ascensions i travesses a peu

Excursió molt popular per l'entorn de la petita regió lacustre dels estanys de la Pera, dominada pels emblemàtics cims de Perafita i Monturull, fronterers amb Andorra. Els dos cims tenen una forma ben diferent: el Perafita és esvelt i redreçat, mentre que el Monturull és més voluminós.

L'ascensió a aquests dos cims, força dreta en alguns indrets, permet gaudir de la visió dels estanys de la Pera: el petit és molt acollidor i amb els voltants més verds, mentre que el gran té les vores més accidentades.

A Martinet de Cerdanya, on s'arriba per la carretera N-260 (entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell), s'inicia la carretera que puja a Lles (LV-4036) en 9 km. Abans d'arribar-hi, es pren un trencall de l'esquerra que duu a Arànser.

D'Arànser cal pujar per una pista asfaltada fins a les pistes d'esquí nòrdic (el Fornell, 1880 m). Un cop allí se segueix per la pista forestal sense asfaltar que s'enfila cap al refugi de Prat Miró (2000 m) i arriba a les Pollineres (2040 m, al cap de 12 km), on es deixa el vehicle.

Des de les Pollineres hi ha 2 km per arribar al refugi dels Estanys de la Pera, 3 km si s'hi va per la pista forestal. També s'hi pot arribar des de Lles i l'estació d'esquí nòrdic de Cap de Rec per la pista forestal que comunica ambdues estacions d'esquí.

La ruta comença a les Pollineres (el pas de vehicles està barrat més amunt). La pujada fins al primer estany coincideix amb el camí del GR-11-10, que ve de Cap de Rec, però també es pot fer per la pista forestal, més suau, que travessa el GR fins a 7 vegades. Si s'ha pujat per la pista, de baixada serà fàcil reconèixer el GR fent drecera entre els revolts.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem al terme municipal de Lles de Cerdanya: Arànser, el refugi dels Estanys de la Pera, el Perafita, el Coll de Claror, el Monturull, i els estanys de la Pera.