puntExcursions > Girona > la Garrotxa > Per la Vall d'en Bas en bicicleta des dels Hostalets d'en Bas

LA GARROTXA

Per la Vall d'en Bas en bicicleta des dels Hostalets d'en Bas

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +320 m. / -320 m
Inici / final Inici / final: Hostalets d'en Bas
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.10335404, 2.45236102

La zona de la Vall d'en Bas la formen set pobles i té com a capital administrativa Sant Esteve d'en Bas. Conforma una unitat geogràfica i paisatgística de primer ordre on serres i carenes encinglerades -entre les quals el massís del Puigsacalm és el més conegut- són envoltades per prats i boscos de faigs, alzines i roures fins a arribar a la plana d'en Bas, que posseeix un dels sòls més fèrtils de Catalunya.

La ruta proposada ofereix la possibilitat de fer una bonica i completa descoberta d'aquesta plana, d'on era originari Francesc de Verntallat, personatge històric heroi de la pagesia i protagonista de les trifulgues i guerres remences que al s. XV es produïren, entre d'altres indrets del país, per aquestes contrades.

En principi, l'itinerari es pot fer amb qualsevol tipus de bicicleta, ja que s'han escollit vials que es troben pavimentats, però degut als pendents per accedir al Mallol i, sobretot, a Joanetes, és aconsellable disposar de canvi de marxes. Val la pena tenir informació complementària de cadascun dels nuclis del municipi, car són plens de bells racons i interessants històries.

Per accedir al punt de partida des d'Olot cal sortir-ne per la C-152 en direcció a les Preses, Santa Coloma de Farners i Vic. Al cap d'uns 8 km es pren a la dreta la carretera C-153 cap als Hostalets d'en Bas, Rupit i Vic. De seguida es deixa el nucli de Sant Esteve d'en Bas a l'esquerra i, passat un quilòmetre, se segueix novament a la dreta fins als Hostalets d'en Bas. Abans d'entrar-hi s'aparca a mà dreta en un espai destinat a tal efecte: en aquest punt s'inicia la ruta.