puntExcursions > Girona > el Gironès > Pedalejant per l'antic carrilet. De Salt a Sant Julià del Llor i Bonmatí

EL GIRONÈS

Pedalejant per l'antic carrilet. De Salt a Sant Julià del Llor i Bonmatí

Distància Distància: 21 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 20 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +60 m. / -60 m.
Inici / final Inici / final: Pavelló d'esports, Salt
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.97098295, 2.78416331
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Fa més de tres decennis va deixar de funcionar el carrilet que unia Girona i Olot. Aquest antic tram de via de tren és aprofitat avui com a carril bici per fer excursions més o menys llargues per les comarques del Gironès i la Garrotxa.

Davant del pavelló d'esports de Salt, a la carretera N-141, just abans del pont de l'autopista AP-7, s'inicia la ruta (Salt limita a l'est amb la ciutat de Girona). Aquí es pot estacionar el cotxe. Es puja per l'esquerra del pont de l'autopista seguint les senyalitzacions de color blau. Tot el trajecte està indicat.

Al cap de 3,5 km d'aquest recorregut s'arriba a l'antiga estació del carrilet de Bescanó, en molt mal estat de conservació, on destaquen com a curiositat els antics lavabos, que comptaven amb una llar de foc. Es deixa enrere la fàbrica Grober (km 4,5), que manté una xemeneia i les antigues factories.

Al km 9,7 es troba, a l'altre cantó de la carretera, una de les poques fonts de l'itinerari. S'accedeix a l'antiga estació de Sant Julià del Llor i Bonmatí (km 10,5). Es pot travessar el pont sobre el riu Ter i descobrir una antiga colònia tèxtil, on es pot observar que fàbriques, habitatges dels obrers i casa de l'amo restaven separats.

Per tornar al punt origen de l'itinerari cal desfer el camí.