puntExcursions > Girona > el Pla de l'Estany > La Vall de Campmajor: el veïnat del Castell de Roca i Sant Esteve de Briolf

EL PLA DE L'ESTANY

La Vall de Campmajor: el veïnat del Castell de Roca i Sant Esteve de Briolf

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +335 m. / -335 m.
Inici / final Inici / final: Veïnat de Castell de Roca, Sant Miquel de Campmajor
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.16255765, 2.68029282

La ruta ressegueix el curs dels rius Ritort i Ser i recorre els voltants del veïnat del Castell de Roca.

Aquesta zona, la vall de Campmajor, és plena de petits estanys d'origen tectònic que són de la família del de Banyoles. Els relleus suaus, la verdor circumdant i el romànic són els atractius indiscutibles de l'itinerari.

Per arribar al punt de partida, cal sortir de Banyoles per la carretera GI-524 en direcció a Mieres; poc després, s'ha de girar a la dreta per agafar la GIP-5244 que va cap a Sant Miquel de Campmajor.

Seguim per aquesta carretera fins trobar una pista de tierra, entre Sant Miquel de Campmajor i l'ermita de Santa Maria del Colell, que condueix al poble de Castell de Roca. En aquest punt, a peu de carretera, deixem el cotxe i continuem a peu.

Els punts d'interès són tots al terme municipal de Sant Miquel de Campmajor: la vall de Campmajor, el veïnat del Castell de Roca, el mirador, l'ermita de la Mare de Déu de Loreto, el veïnat de Briolf, l'ermita de Sant Esteve, i Can Pla.