puntExcursions > Girona > la Garrotxa > Excursió al santuari de Santa Maria de Finestres

LA GARROTXA

Excursió al santuari de Santa Maria de Finestres

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +500 m. / -500 m
Inici / final Inici / final: Sant Aniol de Finestres
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.09028827, 2.58965880

A la serra de Finestres, que separa la vall de Llémena -per on discorre l'excursió- i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, es troba el santuari de Santa Maria de Finestres.

Des d'aquest temple, que conserva elements del romànic, s'albira el Rocacorba, el Far i les Guilleries. Abans de sortir, o en tornar de l'excursió, cal fer una visita a l'església de Sant Aniol de Finestres.

Per arribar a Sant Aniol des d'Olot es pren la C-152 i la C-63 en direcció a Santa Coloma de Farners, a les Planes d'Hostoles es gira a l'esquerra per la GI-531 i, finalment, es trenca, de nou a l'esquerra, per la GI-530. En arribar a Sant Aniol de Finestres, just després de passar el riu, es gira a la dreta i de seguida a l'esquerra per arribar a un aparcament, 25 m més enllà, on es pot estacionar el cotxe i començar l'excursió.

Els punts d'interès de la ruta es troben al terme municipal de Sant Aniol de Finestres: el castell del Moro, el Santuari de Santa Maria de Finestres, la Serra de Finestres i la vall de Llémena.