puntExcursions > Girona > el Gironès > En BTT per les esglèsies de Quart: de Quart al castell de Palol i a Santa Margarida de Quart

EL GIRONÈS

Temps efectiu Temps efectiu: 40 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +120 m. / -120 m.
Inici / final Inici / final: Plaça S.ur. el Carrilet, 5, Quart (Girona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.93836573, 2.83626585
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

El Gironès és Girona, però també, com diuen ells mateixos, Terra de passeig, ja que s'hi troben nombrosos espais de gran interès natural molt ben conservats malgrat el creixement demogràfic i el desenvolupament urbanístic dels darrers anys.

El relleu suau i les bones comunicacions posen a l'abast del turisme familiar el gaudi d'aquest patrimoni.

Aquesta ruta permet pedalar en BTT amb tota seguretat anant més enllà de la circulació per les Vies Verdes tot possibilitant un contacte més proper amb la natura i el patrimoni cultural. Es tracta d'una tranquil·la excursió que visita les esglésies de Palol d'Onyar i de Quart, situades en indrets tranquils i d'entorn cuidat.

La ruta surt del punt d'acolliment del Centre BTT del Gironès (aquest centre forma part d'una xarxa implantada a tot Catalunya i consistent en equipaments de lliure accés per a la pràctica de la BTT), situat a la zona esportiva de Quart. Per arribar-hi des de Girona, es recomana prendre, des de la part sud de la ciutat, la carretera C-65 en direcció a Quart, Llagostera i Sant Feliu de Guíxols.

Als 4 km, en passar pel costat de Quart, cal agafar la desviació que duu a la zona esportiva i al centre BTT. Se segueix a l'esquerra pel carrer de Dalt i, una vegada a la zona esportiva, cal anar fins al local social de Quart, situat davant mateix de la Via Verda, al carrer del Tren, on hi ha, a més de serveis i cafeteria, un aparcament per deixar el vehicle.

Els punts d'interès d'aquesta ruta es troben al terme municipal de Quart: Església de Santa Margarida de Quart, Castell de Palol, entorn natural de Quart, i la Via Verda de Girona a Sant Feliu de Guíxols.